سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۹:۲۳

اخبار

کنترل کرونا درمیان مردان نیازمند به فرهنگ سازی است

رئیس بخش مراقبت های ویژه بیمارستان نفت تهران اعلام کرد: کنترل بیماری کرونا درمیان آقایان، نیازبه فرهنگ سازی دارد.
 به گزارش سایت خبری بیمارستان نفت تهران، رضا شهرامی به مناسبت هفته سلامت مردان، افزود: علل بیولوژیک، هورمون های مردانه، وجود مشکلات قلبی، دیابت و مشکلات کلیوی بیشتردرمیان آقایان، موجب شده است تا مرگ ومیردرمیان مردان مبتلا به کرونا بیش از زنان مبتلا باشد.
 وی گفت: اگرچه شدت سرعت انتقال ویروس در زنان و مردان، تفاوت قابل توجهی ندارد، اما به دلایل فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی، مردان بیشتردرمعرض ابتلا به بیماری قرار دارند.
  دکترشهرامی توضیح داد: خانم ها بیشترازآقایان توصیه های بهداشتی را رعایت می کنند،  زیرا متاسفانه باورغلطی وجود دارد که مردان قوی ترهستند و کمترامکان ابتلای آنها به  بیماری وجود دارد. همچنین پس از ابتلا هم بیماری را جدی نمی گیرند و دیرتر برای درمان  اقدام می  کنند، مراجعه دیرهنگام هم ازعوامل مرگ و میر فرد مبتلا به کرونا است.  
 وی یاد آورشد: رعایت اصول بهداشتی بیش از پیش باید مورد توجه آقایان قرار گیرد و همچنین نکات مهمی درقرنطینه وجود دارد که غافل شدن از آنها، چرخه معیوبی در  ابتلای افراد به کرونا ایجاد می کند.
 شهرامی گفت:  با توجه به اینکه در دوران قرنطینه عواملی مثل دورکاری، شرایط تغذیه تغییر می کند و کم تحرکی موجب افزایش چاقی،  دیابت و مشکلات قلبی عروقی  می شود و همه این عوامل ، فرد را درمقابل کرونا آسیب پذیرترمی کند و ریسک بیماری  را بالا می برد.
 وی با اشاره به عواقب اقتصادی، جسمی و روانی از جمله افسردگی ها  در دوران کرونا گفت: درهفته سلامت مردان باید به مشکلات روانی حاصل از شیوع کرونا برای مردان توجه کرد و برای آنها چاره ای اندیشید.
 دکترشهرامی خاطر نشان کرد: با توجه به  نقش قطرات تنفسی در انتقال کرونا، زدن ماسک و حفظ فاصله اجتماعی مهمترین عاملی است  که باید مورد توجه آقایان قرار گیرد.
 اول تا هفتم اسفندماه، هفته سلامت مردان نام گرفته است تا راهکارهای زندگی سالم به آنها آموزش داده شود واز بیماری هایی که سلامت  مردان را تهدید  می کند  پیشگیری شود. امسال با توجه به شیوع کرونا، هفته سلامت مردان به موضوع کرونا ومردان پرداخته است.
۳ اسفند ۱۳۹۹ ۰۷:۲۷
تعداد بازدید : ۶۳۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید