سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۱:۰۰

اخبار

تبادل تجربیات کرونایی پزشکان بهداشت ودرمان صنعت نفت

تبادل تجربیات و اطلاعات متخصصین عفونی و فوق تخصص مراقبتهای ویژه و پزشکان عمومی مراکز درمانی صنعت نفت ، با هدف افزایش موفقیت در درمان بیماران مبتلا به کوید 19 در بیمارستان نفت تهران به شکل ویدیو کنفرانس برگزار شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت تهران،  در این  نشست، دکتر شهرامی رئیس بخش مراقبت های ویژه و آی سی یو بیمارستان نفت تهران  گفت:  باتوجه به  افزایش  شیوع بیماری کرونا در کشور  مراکز درمانی  صنعت نفت نیز از این موضوع متاثرند و در  بیمارستان های  صنعت نفت از جمله تهران و اهواز نیز شاهد افزایش تعداد بیماران هستیم.
    وی با اشاره به  اینکه هنوز هیچ درمان  و داروی خاصی برای  کرونا  وجود ندارد افزود: هماهنگی در استفاده از برخی داروهای ضد  ویروسی و تامین داروهای توافق شده  برای همه مراکز درمانی در این کنفرانس مد نظر قرار گرفت و دکتر جنابی  نماینده  دارویی ستاد  بهداشت ودرمان صنعت نفت در این خصوص قول مساعد داد و تاکید کرد:  ستاد سازمان بهداشت ودرمان صنعت نفت  نیز در تلاش است  این دارو ها را تامین کند. البته  برای داروهای  اختصاصی  و پرکاربرد درمان کرونا، سهمیه ای هم  از طرف وزات بهداشت به  بهداشت ودرمان صنعت نفت اختصاص یافته است.
  شهرامی ادامه داد:  همچنین با بیان تجربیاتی که همکاران پزشک در بیمارستان نفت  تهران و اهواز داشتند، این نتیجه حاصل شد که  برخی دارو ها که پاسخ دهی خوبی نداشتند  و عوارض  زیادی برای بیماران ایجاد می کردند حذف شوند و داروهای جدیدتری  جایگزین شوند.
 از دیگر موارد مطرح شده در این  نشست، افزایش تعداد بیماران  سرپایی و بستری  مبتلا به کرونا است که موجب شده است؛ تعداد پرسنل درگیر ومبتلا به کرونا  نیز افزایش یابد و  روند درمان و زمان مرخصی  استعلاجی  این گروه  نیز، مشکلاتی  را  برای واحدهای درمانی ایجاد کند.
 شهرامی در مورد پروتکل ستاد بهداشت  و درمان  صنعت نفت  برای برگشت به کار کارکنان  بهداشت ودرمانی گفت:   قرار شد  که پروتکل جداگانه ای براساس  دستور العمل های سازمان بهداشت جهانی و  دستورات وزارت بهداشت  برای پرسنل  خدمات بهداشتی و درمانی نوشته شود  و امکان برگشت به کار  آنها با سرعت بیشتری به سرکار فراهم شود، تا بار سنگین استعلاجی از روی دوش مراکز درمانی صنعت نفت برداشته شود ؛ به همین منظور  دستور العملی تدوین شده است که  به زودی ابلاغ می شود.
رئیس بخش مراقبت های ویژه و آی سی یو بیمارستان نفت تهران  تاکید کرد:  اگرچه استفاده از وسایل حفاظت شخصی و رعایت پروتکل ها برای پرسنل بهداشت و درمان در محیط کار فراهم است ،  اما حفاظت پرسنل در خارج از محیط کار نیز  اهمیت دارد  و این موارد باید رعایت شود تا  امکان  ابتلا به بیماری برای این افراد کمتر شود.
 وی  ادامه داد: دراین جلسه ویدئو کنفرانس، در مورد بعضی  از اقدامات پر هزینه مثل  پرفیوژن(تصفیه خون )  بحث شد و تاثیر  اینتوبه  بیماران  در روند بهبود بیمار و  شرایط سنی  و بیماری های زمینه ای  افراد  مد نظر قرار گرفت.
 دکتر شهرامی با  اشاره به افزایش  تعداد  بیماران سرپایی گفت:  درحال حاضر تعداد بیماران سرپایی  مبتلا به کوید 19 بیشتر از  بیماران بستری است و در تمام مراکز درمانی  صنعت نفت ، تامین دارو ، تست ها و انجام سی تی اسکن بصورت کامل برای بیماران انجام می شود و پیگیری درمان سرپایی  از طریق سامانه پایش و غربالگری کرونا صورت می گیرد.
 این عضو کمیته علمی کرونا در تهران بزرگ گفت: ما به تمام دستور العمل ها و دستاورد ها و اطلاعات  وزارت بهداشت دسترسی داریم  و تبادل اطلاعات در زمینه درمانی و دارویی نیز به خوبی انجام می شود . همچنین  در زمینه درمان، دارو و تحقیقات مربوط به  کرونا  با دانشگاه شهید بهشتی  همکاری می کنیم و  بازخوردهای بیماران  را ثبت می کنیم.
 وی  درباره  برگزاری  دوره های آموزشی  مربوط به کرونا گفت: برگزاری این  دوره ها  یک کار علمی است  و از این طریق تجربیات به ما منتقل می شود  و در سطح جهان انجام می شود از ابتدای شیوع کرونا تاکنون  چند کنفرانس تحت نظر سازمان بهداشت جهانی (who) برگزار شده  و نماینده ایران نیز  در جلسات حضور داشته  است  و دستاوردهای علمی ایران نیز   در این نشست ها مطرح شده است . به همین دلیل، با توجه به دستاورد های مثبت  برگزاری این  دوره های   آموزشی ، انتظار می رود بر گزاری این دوره ها از طریق ویدئوکنفرانس  فعلا  ادامه داشته باشد تا  تبادل اطلاعات وتجربیات  با مراکز درمانی صنعت نفت  بیشتر انجام شود و تجربیات به دست آمده در وزارت بهداشت نیز به مراکز بهداشت ودرمان  صنعت نفت اعلام شود.

ویدیو

ویدیو

 

ویدیو

ویدیو

۱ اَمرداد ۱۳۹۹ ۱۰:۲۷
تعداد بازدید : ۸۴۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید