سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۶:۳۶

اخبار

آشنایی با کرونا ویروس و راه های مقابله با آن در قم

با توجه به اهمیت پیشگیری از بیماری کرونا ، دوره آموزشی راه های پیشگیری از ابتلا به این بیماری در مرکز سلامت کار وخانواده صنعت نفت قم برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی  بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران، دکتر الهام اسلامی پزشک مرکز سلامت قم، ابتدا بخش هایی از  دستورالعمل مراقبت، تشخیص و درمان کرونا (ویروس جدید شناسایی شده در چین) را برای کارکنان کارکنان اداری و غیراداری تشریح کرد.

 در این نشست تاکید شد: پرسنل درمان هر چه بیشتر اقدام به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پزشکی استاندارد در مواجهه با تمامی مراجعان  داشته باشند.

اسلامی افزود: در سال های گذشته ، نوعی انتروویروس ، کرونا ویروس و سارس منجر به مرگ و میر در سطح جهانی شده است که تا کنون 6 نوع ویروس کرونا شناسایی شده است که سه نوع آن برای انسان خطرناک است.

دکتر اسلامی در ادامه اظهار داشت ؛ انتقال این بیماری از خفاش به مار و از مار به انسان انجام می پذیرد که شرق چین ، ژاپن ، کره جنوبی و ویتنام مناطق شایع این بیماری می باشند .

ایشان سپس با اشاره به اینکه کرونا ویروس ، یک ویروس تنفسی است گفت: این بیماری علائمی شبیه آنفلوآنزا دارد و علایم بیماری از سرماخوردگی خفیف تا پنومونی شدید و نارسائی تنفسی بروز می کند.

 رعایت بهداشت فردی، شسشتوی مرتب دست ها ، کاهش  دست دادن و روبوسی، جلوگیری از مسافرت های غیر ضروری به کشورهای درگیر از مواردی است  که برای  پیشگیری ازاین بیماری  به افراد توصیه شد.

 وی  در مورد درمان فعلی این بیماری گفت، اکسیژن درمانی و تجویز داروهای ضد ویروس فعلا   از جمله اقداماتی ات که به درمان بیماران کمک  می کند.
 در پایان این دوره آموزشی، به سوالات حاضرین در جلسه پاسخ داده شد.
۴ اسفند ۱۳۹۸ ۰۹:۲۵
تعداد بازدید : ۵۷۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید