سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۵:۵۴

اخبار

مهارت‌های ارتباطی در برخورد با بیماران اعصاب و روان

دکتر بهشته غلامپور، متخصص اعصاب و روان و رییس بخش بیمارستان نفت تهران جلسه حضوری و آنلاین "مهارت‌های ارتباطی در برخورد با بیماران اعصاب و روان" را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت تهران، جلسه‌‌ی «مهارت‌های ارتباطی در برخورد با بیماران اعصاب و روان» توسط خانم دکتر بهشته غلامپور، رییس و متخصص بخش اعصاب و روان در روز شنبه 14 بهمن‌ماه 1402 برای کادر درمان بیمارستان برگزار شد.

بیمار‌ی‌های حوزه سلامت روان هر سال جمعیت زیادی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و هزینه‌های زیادی را برای افراد جامعه و نظام سلامت به‌همراه دارد. آگاهی و اطلاعات چندانی در مورد این نوع اختلالات در دسترس افراد مبتلا و خانواده‌ی ایشان نیست و در بیشتر موارد با توجه به انگ‌های اجتماعی و خرافات رایج در مورد بیماری‌های روانپزشکی و بیماران اعصاب و روان، به دنبال درمان نرفته و اطلاعات درستی درباره ماهیت بیماری خود ندارند.

حقیقت این است که هـیچ انسانی در برابر امراض و اختلالات روانی مصونیت ندارد و در عصر حاضر اختلالات روانپزشکی بسیار شایع هستند، با این حال درصورت تشخیص و درمان به‌موقع بخوبی قابل کنترل بوده و حتی از بیماری‌های راون‌تنی جلوگیری خواهد کرد.

نحوه ارتباط اطرافیان و خانواده با فردِ دارای اختلالات روانی نقش بسیار مهمی در بهبود، کنترل و کاهش عوارض بیماری دارد. در این‌ مورد نکات مهمی وجود دارد که رعایت آن‌ها از طرف اعضای خانواده و مراقبت‌کنندگان بیمار، موجب می‌شوند که تنش در فرآیند درمان کاهش یافته و فرد بهتر با مشکلات خود مقابله کرده و نقش مثبت و فعالی برای بهبود خود ایفا کند.

در این جلسه که بصورت وبینار نیز در اختیار مخاطبین قرار گرفت، غلامپور به بررسی این مهارت‌ها پرداخته و تجربیات خود را به همکاران کادر درمان انتقال داد.

 


03
02

۱۵ بهمن ۱۴۰۲ ۱۳:۲۶
تعداد بازدید : ۲۶۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید