سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۲:۴۸

اخبار

بالاترین ایمنی بیمار و استانداردهای اعتبار بخشی در “pccu”

براساس استانداردهای اعتباربخشی وشاخص ایمنی بیمار، واحد “pccu” بیمارستان نفت تهران واحد برگزیده این بیمارستان شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران زهره عسگرپورسرپرستار  بخش “pccu” که در کمیته اخلاق بالینی و پزشکی از وی تقدیر شد گفت: با توجه به اینکه بیمارستان نفت تهران یک بیمارستان  بیمار محور است،  ایمنی بیماران  و رضایت آنها از خدمات  پرسنل این بخش دریافت  لوح اعتبار بخشی داخلی مدیریت را به همراه داشت.
 وی توضیح داد:  کلیه موارد  کنترل عفونت، ایمنی بیمار، نگهداری  و کنترل داروهای  بخش، رعایت  اصول دارو دهی به بیمار،آموزش بیماران  و تکمیل فرم های مربوطه  از جمله موارد مورد بررسی  در «راند »بود که خوشبختانه مورد تایید کارشناسان ومسئولان مربوطه قرار گرفت.
 وی تاکید کرد: در بخش  “pccu” ، حدود 10 پرستار،4 کمک بهیار، و یک  همکار خدماتی داریم  که  تک تک آنها در جلب رضایت  بیمار و رعایت  اصول اعتباربخشی  تاثیرگذار هستند.  
برپایه این گزارش، اعتبار بخشی  مجموعه ای از فرآیندهای منظم و هدفمند، برنامه استراتژیک، برنامه عملیاتی، خط مشی ها و شاخص های مختلف در بخش درمان و غیر درمانی بیمارستان است که بر اساس ارزیابی تیم های اعتباربخشی وزارت بهداشت، هر ساله مورد پایش قرار می گیرد و درجه استانداردسازی هر بخش بیمارستان مشخص و در نهایت یک درجه مشخص به مدت یکسال به بیمارستان اعطا می شود.
رعایت  اصول اعتباربخشی  بیمارستان نفت هم جنبه داخلی دارد وهم نمود بیرونی که  با ارائه خدمات درمانی ایمن و کارآمد در مرکز درمانی وجلوگیری از خطاهای پزشکی برای بیماران اعتماد سازی می شود.  
نظام اعتبار بخشی آموزشی بیمارستان ها یکی از مهمترین الگوهای رصد فعالیتهای بیمارستان و ارزیابی عملکردآنها است، در این الگو ابعاد مختلف عملکرد یک بیمارستان از سوی کارشناسان خبره مورد بررسی قرارمی گیرد و انطباق آنها با استانداردهای تعریف شده ارزیابی می‌شود که معمولا دو مرحله دارد که  درمرحله اول  کارشناسان و مسئولین بیمارستان  ارزیابی می کنند و در مرحله دوم کارشناسان وزارت بهداشت ودرمان پزشکی براساس استاندارد های کشوری  بخش های بیمارستان را مورد بررسی قرار می دهند.

عسگر

۱۷ دی ۱۴۰۲ ۱۰:۱۷
تعداد بازدید : ۲۷۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید