سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۹:۱۹

اخبار

تقدیر نمادین از همکاران معلول در بهداشت و درمان صنعت نفت تهران

با ارائه لوح به تعدادی از همکاران معلول در بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران که با وجود مشکلات، پا به پای دیگر همکاران به ارائه خدمات در این مرکز می پردازند تقدیر شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران،  با توجه به پیگیری  و توجه مدیریت بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران، از تعدادی از همکاران معلول که در بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران و بیمارستان نفت تهران مشغول به کار هستند به پاس زحمات و سختی هایی که برای  انجام وظایفشان متحمل می شوند تقدیر و تشکر  شد.
سوم دسامبر مصادف با ۱۲ آذر از سال ۱۹۹۲ و از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی معلولین اعلام شده است. بیش از پانصد میلیون نفر به دلیل نقص در سیستم مغزی، جسمی و حسی از معلولیت رنج می‌برند.
منشور سازمان ملل روز معلولان را برخاسته از نیازهای افرادی می داند که به رغم محدودیت‌های حسی و حرکتی باید مانند دیگران از امکانات رفاهی و اجتماعی برخوردار شوند؛ طبق این منشور معلولین نیز صرف نظر ازعلت، کیفیت، و حدت نقص و ناتوانی‌شان، دارای همان حقوق اساسی هستند که سایر هموطنان هم سن‌شان از آن‌ها برخوردارند. حق برخورداری از یک زندگی دلپذیر وحتی المقدور عادی، در راس این حقوق قراردارد، حق بهره مندی از خدمات آموزش و پرورش، بهداشت، مسکن، اشتغال، امکانات تفریحی، حقوق مدنی، سیاسی و حفظ حیثیت انسانی معلولین، حق ذاتی آن‌هاست.
هدف از نام‌گذاری سوم دسامبر با عنوان روز جهانی معلولین افزایش آگاهی عمومی، درک و پذیرش افراد دارای معلولیت و تجلیل از دستاوردها و مشارکت‌های آن‌ها است.

شایان ذکر است در ایران قانونی مبتنی بر قانون ۳ درصد وجود دارد که بیان می‌کند در دستگاه‌های دولتی ۳ درصد افراد استخدامی باید از معلولین باشند.

۱۵ آذر ۱۴۰۱ ۱۱:۱۴
تعداد بازدید : ۲۵۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید