سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۶:۴۱

اخبار

تلاش هایی برای تغذیه نوزادان با شیر مادر در بیمارستان نفت تهران

با توجه به اهمیت تغذیه نوزادان با شیر مادر هر ساله در سراسر جهان مراسم هفته جهانی تغذیه با شیر مادر از اول تا هفتم اگوست برابر با 10 تا 16 مرداد ماه توسط یونیسف در 120کشور جهان برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت تهران، هرساله بیمارستان های   بیشتری در شمار بیمارستان های دوستدار کودک قرار می گیرند تا  در راستای دستیابی به  اهداف حمایت و ترویج تغذیه شیرمادر که یکی از اهداف بیمارستان های دوستدار کودک  است تاثیر گذار باشند.

لازم به تاکید است با تلاش وپیگیری های لازم، در بیمارستان  فوق تخصصی نفت تهران از سال 1382 گواهینامه و لوح بیمارستان دوستدار کودک اخذ شد  و تاکنون نیز  گامهای موثری در این خصوص برداشته شده است .
 در ادامه  به بخشی از اقداماتی که درسال 1400  انجام شده است   اشاره  می شود؛  برگزاری کمیته شیرمادر هر 3 ماه و اجرای مصوبات وزارت بهداشت و درمان ، ترویج و توصیه به استفاده از شیرمادر توسط پرسنل بخش های زنان ، NICU، کودکان ، نوزادان و کلینیک های مامایی و رشد و سلامت کودک ، ثبت آمار روزانه در سامانه مشاوره شیرمادر وزارت بهداشت

 بخشی از این اقدامات است.
 همچنین، تهیه پوسترها  مطالب آموزشی جهت مادران شیرده و پرسنل مربوطه، برگزاری آموزش های مشاوره شیردهی به صورت کارگاههای 20 ساعته و برگزاری کارگاههای مربوطه در طول سال جهت کارکنان ذیربط  از دیگر مواردی است که در این بیمارستان دنبال می شود.
 لازم به توضیح است، به منظور استمرار آموزش به مادران باردار از ابتدای دوران بارداری که در سال 1400 و 1401  اقداماتی  انجام شده است؛ از جمله  این که درسال 1400 تعداد 130 مادر باردار در واحد آموزش مادران تحت آموزشهای زایمان فیزیولوژیک وشیردهی قرار گرفتند که بالغ بر 957  نفر کلاس و  1700 ساعت آموزشی بوده است .
همچنین درسال 1401 تعداد 30 مادر باردار 400 ساعت آموزش دیدند ، در سه ماه اول تعداد 12 نفر زایمان طبيعی در بیمارستان نفت انجام شد که 8 نفر ایشان در کلاسها حضور داشتند،
آموزش و مشاوره شیردهی بعد از زایمان ،  همچنین در سال 1400  حدود  139  مادر  و در  سال  1401  نیز   50  مادر در بیمارستان قوق تخصصی نفت تهران  زایمان  داشتند  که در بخش زنان تحت آموزش قرار گرفته اند .
لازم به یاد آوری است، مشاوره های شیردهی جهت مادران خاص در سال 1400 ، پنجاه و دو نفر و درسال 1401 ، بیست و سه نفر بوده است .

از دیگر افعالیت های انجام شده در این زمینه  این است که  به مناسبت هفته شیرمادر درسال 1401  نیز  چهار وبینارآموزشی با عناوین  مختلف برگزار می شود که موضوع آنها تسهیل چالشهای شیردهی در اواخردوره نارسی ، اصول شیردهی در بیماریهای خاص، فواید تماس پوست با پوست در افزایش شیرمادر، تازه های مشاوره شیردهی  است.

۱۱ اَمرداد ۱۴۰۱ ۱۶:۳۸
تعداد بازدید : ۳۸۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید