سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۸:۵۶

اخبار

رضایت مراجعین از نمونه گیری زودهنگام آزمایشگاه بیمارستان نفت تهران

ایجاد شرایط نمونه گیری از ساعت 6 بامداد هر روز در آزمایشگاه بیمارستان فوق تخصصی نفت تهران، رضایت مراجعین را به همراه داشته است.
 به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت تهران، با دستور مدیریت و همکاری شیفت شب کارکنان آزمایشگاه در طول تمام ایام هفته، امکان نمونه گیری  از مراجعین  از ساعت  6 صبح  فراهم شد که این امر، رضایت مراجعین بخصوص مراجعین کارمند را در پی داشته است.
براساس نظرسنجی انجام شده،  اغلب کارمندان صنعت نفت که در تهران  مشغول به کار هستند  برای انجام آزمایشاتی که نیاز به نمونه گیری دارد،  مجبور  به گرفتن مرخصی  نیستند  به نحوی که خواهان ادامه  این روند  نمونه گیری در  بیمارستان فوق تخصصی نفت تهران  شده اند.
  برپایه این گزارش، از فروردین 1400 نمونه گیری بیماران سرپایی از ساعت 6 تا 7 صبح فعال شده است و حدودا تعداد 12 بیمار قبل از شروع شیفت کاری صبح نمونه گیری می شوند که منجر به کاهش زمان انتظار و افزایش رضایتمندی شده است.
از شهریور ماه سال 1399 بخش مولکولی آزمایشگاه این ببیمارستان  ایجاد شده است و نمونه گیری کرونا به صورت شبانه روزی انجام می شود و نتایج تست کرونا نیز در زمان 24 ساعت آماده می شود که آمار این بخش در زمان پیک کرونا به طور متوسط به تعداد 3000 تست در ماه  رسید.
آمار مراجعین سرپایی آزمایشگاه ماهانه به طور متوسط تعداد  6 هزار نفر و آزمایشات بیماران بستری تعداد 30 هزار تست است که به نظر می رسد با راه اندازی  کلینیک های تخصصی در روز های پنجشنبه این تعداد افزایش یابد.
 در حال حاضر نیز بخش های هماتولوژی، بیوشیمی، هورمون شناسی، پاتولوژی، بانک خون، میکروب شناسی، الایزا، پارازیتولوژی، مولکولی و اورژانس در آزمایشگاه بیمارستان فوق تخصصی نفت تهران  فعال هستند.
شایان ذکر است،  از سال 1400 آزمایشات تخصصی بیمارستان جم عسلویه و درمانگاه کرج نیز جهت انجام به آزمایشگاه بیمارستان فوق تخصصی نفت تهران ارسال و همزمان با نمونه های دیگر انجام می شود که موجب شده است ، ارسال نمونه ها به خارج از نفت و زمان معطلی آن ها به حداقل برسد.
روزانه یک پزشک متخصص پاتولوژی جهت پاسخگویی به بیماران و تفسیر نتایج آزمایشات در بخش کلینیکال فعالیت دارد همچنین در ایام نوروز و تعطیلات رسمی نیز پزشکان پاتولوژیست جهت چک و تائید نتایج آزمایشات در آزمایشگاه حضور می یابند.
۳ اَمرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۰۹
تعداد بازدید : ۹۸۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید