سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۲:۳۰

اخبار

امیدواری برای بهبود ودرمان بیماری پارکینسون

رئیس گروه نورولوژی بیمارستان فوق تخصصی نفت تهران، از درمان های متنوع برای درمان بیماری پارکینسون خبر داد که موجب امیدواری برای بهبود وضعیت بیماران مبتلا به این بیماری می شود.
به گزارش پایگاه خبری بهداشت و درمان نفت تهران، دکتر ناجی مزرعه با بیان این مطلب توضیح داد: در حال حاضر علاوه بر درمانهای نوین دارویی، روش های تحریکی مغزی، فیزیو تراپی، کاردرمانی ورژیم درمانی به کار می رود.
 وی در تشریح این بیماری گفت: بیماری ‌پارکینسون بیماری سیستم  CNS است که علایم اصلی آن شامل لرزش اندام ها٫ سفتی بدن واختلالات تعادلی وعدم هماهنگی اندام ها است.
 مزرعه یاد آور شد: سیر بیماری پارکینسون کند وآهسته است وبتدریج تشدید می شود و علایم روحی به شکل افسردگی واضطراب واختلال حافظه در بیماران دیده می شود واغلب این بیماران قدم های آهسته وکوچک با قیافه بی احساس را نشان می دهند.
 این متخصص داخلی مغزواعصاب گفت: علت بیماری تخریب واستحاله سلولهای Basal ganglion در مغزاست که تولید دو‌پامین که ماده حیاتی برای تعادل است را کم میکند. همچنین تولید نوراپی نفرین نیز متوقف میشود که منجربه سرگیجه وافت فشار می شود.
 مزرعه با بیان اینکه بیماری پارکینسون درمردان شایع تر است افزود: لرزش اندام ها، اختلال تعادلی، سفتی اندام ها، آهستگی حرکات از دیگر علایم این بیماری است.


 ۱۱ آوریل به افتخار جیمز پارکینسون  و اکتشافاتش، روز جهانی بیماری پارکینسون نامیده شده است  که  مقاله‌ی وی تحت عنوان فلج لرزان (Shaking Palsy) در سال ۱۸۱۷ مربوط به توصیف این بیماری می‌شد و بعدها به نام خود وی نامگذاری شد. او این بیماری را متمایز با آنچه در آن زمان رعشه‌ی معمولی می‌پنداشتند توصیف کرد.
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۶:۳۵
تعداد بازدید : ۳۷۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید