سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۳:۵۷

اخبار

برپایی نمازجماعت در بیمارستان نفت تهران فرصت آرامش مذهبی و تعاملات انسانی

مسجد امیر المومنین بیمارستان صنعت نفت تهران، به عنوان پایگاه مذهبی این بیمارستان است که به دلیل فعالیت های ستاد اقامه نماز جایگاه مناسبی در میان کارکنان بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران و مراجعین دارد و این مهم میسر نیست مگر به همت مرتضی اکبری دبیر ستاد اقامه نماز بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران وحجت الاسلام آهنگری امام جماعت این مسجد. نوسازی و زیباسازی فضای داخلی مسجد امیر المومنین و هفته وحدت بهانه ای شد تا با بخشی از فعالیت هایی که دراین مسجد انجام می شود آشنا شویم.

 به گفته حجت الا اسلام مهدی حسن آهنگری امام  جماعت مسجد امیرالمومنین برپایی  نماز جماعت در ستاد اقامه نماز محوریت دارد. اما بید توجه شود که نماز صرفا عبادت نیست. هماهنگی ، نظم  وحدت و مسایل دیگر زندگی  نیز در نمازمطرح است  و در این میان نماز جماعت  به عنوان  عبادتی اجتماعی اهمیتی بسزا دارد.
 به گفته وی ، نماز جماعت  بستر مناسبی برای  فعالیت های فرهنگی  است . در مسجد امیر المومنین  نیز این   فریضه  هرچه با شکوه تر  برگزار می شود. برگزاری خوب و با شکوه این نماز تبعات مثبت دارد. و سعی شده است  نظم  همیشه  رعایت   شود. تعطیلی  نماز جماعت  به حداقل  برسد. براساس دستور بزرگان دین ، سعی می شود . نماز سریع تر  وکوتاهترخوانده شود، تا کارمندان  و پرسنل درکنار عبادت به کارهای اداری  و وظایف شغلی خود برسند.
 امام جماعت  مسجد امیر المومنین  تصریح کرد: در برنامه های  فرهنگی ستاد اقامه نماز، تعامل با همکاران اهمیت  دارد و تلاش می شود برگزاری نماز،صرفا یک محیط مکانیکی نباشد و محیط از حداکثر روابط  متعالی  انسانی برخوردار باشند که این امر از فلسفه های  برپایی نماز جماعت  است.
 آهنگری ادامه داد: سخنرانی هایی در خصوص  احکام ، تاریخ ، معارف  و اخلاق نیز  انجام می شود  و برگزاری مناسبت های ملی و مذهبی  و اعیاد  دینی نیز از دیگر فعالیت هایی است در کنار برگزاری نماز جماعت مسجد  برگزار می شود. این  فعالیت ها  در ماه  رمضان  به اوج  می رسد و  فعالیت هایی مثل ختم همگانی  قرآن ، قرائت قرآن را در بر می گیرد.
 امام جماعت مسجد بیمارستان صنعت نفت تهران تاکید  کرد:  در مسجد امیر المومنین به دلیل شرایط خاص  کاری  وحضور بیماران و دیگر مراجعین، حتی نماز عید  فطر نیز برگزار می شود و با توجه  به اینکه  در بیمارستان سه شیفت  مجزا  کارکنان  مشغول هستند،برپایی  نماز مغرب نیز در نیمه دوم سال در جریان است.
 حجت الاسلام آهنگری با اشاره به  هفته وحدت گفت: یکی از کارکرد های  نماز جماعت  و تشریح آن  که به جماعت  خوانده  شود  ایجاد  وحدت  بین مسلمین  است  که حول   محور عبادت  و دین  اهمیت  می یابد.  نماز  اخلاق و  سلایق مختلف  را درکنار هم قرار می دهد وفضای همدلی  ایجاد می کند و کارکنان  و مراجعین و مسولین  نیز همه با هم  در نماز جماعت  جمع می شوند و دارای وحدت  می شوند . حتی همکارانی که اهل سنت  هستند  برای نماز یومیه  مراجعه می کنند. که از برکات  مسجد امیرالمومنین است .
  در ادامه مرتضی اکبری دبیر ستاد اقامه نماز بهداشت  و درمان  تهران  گفت: ساخت این مسجد فرصت مناسب فرهنگی است  و حداکثر  استفاده از آن صورت می گیرد . و  امسال با تایید  شورای فرهنگی و ریاست  سازمان بهداشت  و درمان  که زیبا سازی   و تجهیز  شد تا برآزنده  ودر شان  فریضه  نماز باشد  و نمازگزاران با آرامش بیشتر به  انجام نماز بپردازند.
 از دیگر اقداماتی که  در ستاد اقامه نماز صورت می گیرد، برگزاری دوره های آموزشی دینی مربوط به مشاغل  از جمله  آداب احتضار و شرکت فعال  در کمیته  اخلاق پزشکی  و تعامل  و شرکت در جلسات بسیج است.
اکبری افزود:  برنامه مشاوره  و پاسخگویی به سوالات  دینی  به طور روزانه  بعد از نماز  ظهر 30 تا 45 دقیقه در جریان است .
 وی بااشاره به  اینکه  برگزاری  نماز  حس مثبتی در میان کارکنان ومراجعین  ایجاد می کند گفت: میانگین  نماز گزاران نماز  ظهر و عصر حدود 150 نفر  و مغرب و عشا حدود 50 نفر است   ودر ماه مبارک  رمضان و محرم  تعداد افراد  بیشتر می شود.

مسجد 98
مسجد 98
مسجد 98
مسجد 98

۲۳ آبان ۱۳۹۸ ۱۱:۱۶
تعداد بازدید : ۱,۳۱۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید