سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۶:۴۵

اخبار

پزشکی شغلی سخت وپراسترس است

روز اول شهریورماه، به پاس بزرگداشت ابوعلی سینا ستاره پرفروغ عرصه طب در ایران، روز پزشک نامیده شده است. دراین میان بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران به عنوان متولی سلامتی کارکنان این صنعت با تعداد قابل توجهی از پزشکان زبده و دلسوز کشور همکاری می کند.
بیمارستان نفت تهران  به عنوان یکی از مهمترین مراکز درمانی  صنعت نفت  نقش موثری در سلامتی کارکنان صنعت نفت کشور دارد  که بی شک بدون حضور  کادر پزشکی  کارآمد  نمی توانست رضایت مراجعین را بدست بیاورد.
از این رو با دکترقاسمی حسینی فوق تخصص قلب و رییس بیمارستان نفت تهران، گفت وگویی کوتاه انجام شده که در ادامه می خوانید.
 آقای دکترازسوابق کاری خود  بفرمایید؟
  درسال 72 از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شدم واز سال 79  دربیمارستان نفت  تهران  هستم. از سال 93  در معاونت درمان  شروع به کار کردم و از سال 95  به عنوان رییس بیمارستان  نفت تهران  به  خدمت مشغول شدم.
 نظر شما در خصوص حرفه پزشکی چیست؟
 حرفه پزشکی  از جمله مشاغلی است که تحصیل  وتجربه هر دو  در موفقیت یک پزشک موثر است، هر پزشک  فوق تخصص حدود 14 سال در دانشگاه درس می خواند در کنار آن به تجربه عملی می پردازد این  مدت زمان  طولانی  تحصیل در هیچ رشته غیر پزشکی  معمول نیست.
 به نظرشما سخت ترین بخش حرفه پزشکی چیست؟
مسوولیت  رشته پزشکی با جان افراد است به نحوی که  نتایج درمانی ساده ترین بیماری تا صعب العلاج ترین بیماری برای پزشک یکسان است. و به یک اندازه اهمیت  دارد به همین دلیل پزشکی از جمله سخت‌ترین و پراسترس‌ترین مشاغل به حساب می آید، چراکه شما در این شغل با سلامتی افراد درگیرهستید و در صورت بروز هرگونه خطا ممکن  است جان بیمار خود را به خطر بیاندازید.
 در حرفه پزشکی  جای اشتباه  جان افراد را درگیر می کند از این رو این حرفه  در شمار رشته های  پر مخاطره و پر استرس است.  یکی از مخاطرات و ریسک بالایی  که این حرفه دارد این است  همواره  برای پزشک استرس وجود دارد  که به نتیجه دلخواه درمانی نرسد.
از دیگر مشکلات حرفه پزشکی،  این است که اغلب  پزشکان ساعت کار بالایی دارند.در این حرفه پزشکان با هر سطح تحصیلی  اعم از عمومی ،متخصص و فوق تخصص باید در تعطیلات  شیفت شب بمانند ،  دراعیاد ودیگر مناسبت ها باید در بیمارستان حضور داشته باشند زیرا ارباب  رجوع 24 ساعته دارند. بنابراین در کلیه تخصص ها کار پزشک  24 ساعته است.
شایان ذکر است  در مدت تحصیل و چه در زمان کار، بخشی از زمانی که باید برای خانواده  صرف شود برای انجام وظایف شغلی  وبیماران صرف می شود.

 با این حساب نباید آرزوکنیم  فرزندانمان پزشک شوند؟
 در صورتی  که عشق و علاقه به این حرفه داشته باشند باید وارد این حرفه شوند زیرا که حسن این حرفه رضایت بیماران و سلامتی است که افراد بدست می آورند  و همین رضایتمندی بیماران موجب مصمم تر شدن پزشکان می شود. به طوری که با تمام سختی های موجود، اگراز 70 تا 80 درصد از پزشکان  بپرسید که آیا بازهم سراغ این حرفه می روند یاخیر؟  متفق القول میگویند همین حرفه را انتخاب می کنند.

با توجه به مسولیت اجرایی که در بیمارستان نفت تهران دارید وضعیت پزشکان در این بیمارستان چگونه است؟
 در بیمارستان نفت هرساله تعهدات واقدامات  پزشکان به روز  می شود  .همچنین  از طریق کمیته های جذب، تلاش می شود  جذب نیروهای پزشک وپیرا پزشک  حتما نیروهای کیفی باشند.
 در بیمارستان نفت تهران حدود 262 نفر پزشک مشغول به کارمی باشند  که 28نفر پزشک فوق تخصص ، 211  پزشک متخصص و 23نفر پزشک عمومی هستند.
۴ شهریور ۱۳۹۸ ۱۰:۳۷
تعداد بازدید : ۱,۱۵۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید