سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۲:۰۸

اخبار

برگزاری کلاس یوگای خنده در مرکز سلامت خانواده امام حسین(ع)

همزمان با فرا رسیدن هفته سلامت با شعار جهانی «افسردگی؛ بیا صحبت کنیم» کنفرانس یوگای خنده در مرکز سلامت خانواده امام حسین(ع) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت تهران، یوگای خنده روش جدیدی است که در سرتا سر جهان شناخته شده است. این روش توسط پزشک هندی به نام دکتر مادان کاتاریا در سال 1955 ابداع شد.

همزمان با فرا رسیدن هفته سلامت با شعار جهانی« افسردگی؛ بیا صحبت کنیم» کنفرانس یوگای خنده در درمانگاه امام حسین(ع) برگزار شد تا با استفاده از این روش بتوان به ترویج خنده و روحیه شاد و دوری از افسردگی پرداخت.

دکتر حمیده میرزایی از مرکز سلامت خانواده امام حسین (ع) در رابطه با این تکنیک می گوید : « همه می توانند بدون تعریف لطیفه و شوخی و طنز بخندند. بیش از 6000 باشگاه خنده در 70 کشور دنیا دائر است. از تکنیک های یوگای خنده می توان به مواردی مانند: سلام هندی، خنده گفت گوی تلفنی، خنده به خود، خنده کم رویی، خنده بی دلیل و ... را اشاره کرد.»

وی در پایان از فواید خنده این طور گفت :« یک دقیقه خنده برابر با 40 بار تنفس عمیق است، هدف یوگای خنده برقراری پیوندی صمیمی میان مردم به دور از پیش داوری است،  خنده یک ورزش عالی و در دسترس است و  روند تولید اندروفین در بدن را سبب می شود، این هورمون موجب احساس رضایتمندی از زندگی و سرخوشی شده، خندیدن موجب افزایش انرژی، کاهش درد و بالا بردن آستانه تحمل در برابر استرس، تنظیم هورمون ها، افزایش بازده بخش های داخلی بدن، تنظیم عملکرد قلب، تقویت ماهیچه قلب و بهبود تنفس، تقویت توانایی ذهن و هوش و ...

۲۷ فروردین ۱۳۹۶ ۱۶:۱۰
تعداد بازدید : ۱,۸۲۴

نظرات بینندگان

صبانادریان
۱۳۹۶/۰۲/۱۱
0
0

جالب بود . مطلب نویی بود


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید