سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۷:۴۹

اخبار

رییس بخش اطفال بیمارستان نفت تهران:

پزشکی اطفال تلفیق عشق و تخصص است

امروز16مهرروزجهانی کودک است، به همین بهانه به بخش اطفال بیمارستان نفت تهران سرزدیم، کتاب های تهیه شده در روابط عمومی را به امید بهبود هرچه سریعتربه کودکان بستری در این بخش تقدیم کردیم وبا دکترشهرزادریاضی رییس بخش اطفال این بیمارستان که ازبیمارستان های دوستدارکودک است، مصاحبه ای کوتاه داشتیم که در ادامه می خوانید.


 •    درباره ویژگی ها و اهمیت پزشکی اطفال بفرمایید.

با توجه به اینکه کودکان سرمایه کشور هستند و قراراست آینده را به آنها بسپاریم ،هرگونه سرمایه گذاری برای سلامت آنها را اهمیت بدهیم، از همین روی پزشکی اطفال هم به دلیل ارتباطی که با سرمایه های مملکت دارد از اهمیتی دو چندان برخوردار است.
پزشکی کودکان  از پیچیدگی های خاصی برخوردار است ، با توجه به اینکه برای کودکان و خانواده های آنها  پذیرش بیماری ودرمان های مرتبط بسیار سخت است، به همین دلیل ابتدا و قبل از شروع کار درمانی ، برقراری ارتباط وایجادآرامش برای کودک بی قرارازاهمیت ویژه ای برخورداراست. همچنین با توجه به افزایش حساسیت های پدرومادرها وخانواده های مضطرب آنها امروزه پزشکی اطفال سخت تر شده است. لازم به ذکر است به دلیل کم حوصلگی وروحیه خاص کودکان، روند درمانی  بایدهرچه دقیق تروسریعترانجام شود تا مدت زمان بستری کودک بیمار به حداقل زمان برسد.با توجه به این شرایط، شغل پزشکی اطفال تلفیقی ازعشق و تخصص است.
•    امکانات بخش اطفال بیمارستان نفت تهران در بخش اطفال چگونه است؟  
  بخش اطفال این بیمارستان،  11 تخت  و 3 انکیباتورنوزادان دارد وکلیه بیماری های اطفال ازجمله جراحی اطفال ،ارتوپدی، گوش و حلق وبینی، ترمیم دندان و طور مداوم انجام می شود.
در این بیمارستان
صبح ها سه پزشک متخصص اطفال و درشیفت های عصر وشب یک نفر مقیم اطفال حضور دارند که 24 ساعته در بخش اطفال به ارایه خدمات مشغولند.
 همچنین متخصص اطفال بیماری هایی همچون  گاسترو آنتریت ، زردی، عفونت ادراری، کروپ،  پونومونی وبیماران سرطانی را در بخش اطفال درمان می کنند. این بخش دارای دواتاق ایزوله برای سرویس دهی برای بیماران بدخیمی و اقدامات شیمی درمانی در کودکان مبتلا به سرطان خون، لنفوم، مغز،...صورت می گیرد.
•    غیر از امکانات پزشکی ، آیا شرایط بیمارستان نفت برای اطفال مناسب است؟
محیط بخش اطفال باید تا حد ممکن ازفضای شادی برخوردار باشد زیرا رنگ و فضای محیط تاثیر به سزایی در بهبود و سلامتی کودکان بیماردارد. از این روهرچه بیشتربه فضای فیزیکی اهمیت داده شود فضای درمانی مناسب تری ایجاد می شود.  
 ریاضی تاکید کرد: بهبود فضای فیزیکی از جمله استفاده از کاغذ دیواری کودکانه قابل شستشو، آکواریوم، اتاق بازی و افزایش کادوهای متنوع و مناسب کودکان ازالزامات بخش اطفال و کلینیک اطفال است که درمان کودکان را تسهیل می کند و بخشی ازآنها وجود دارد و بخشی نیز به زوی  ایجاد می شود.
•    با توجه به شعار روز جهانی کودک، که تاکید بر سلامتی کودکان دارد چه توصیه ای برای  سللامتی کودکان سرزمینمان به خصوص فرزندان کارکنان نفت دارید؟ از آنجا که پیشگیری همواره بهتر ازدرمان است رعایت بهداشت واهمیت به نکات بهداشتی کوچک نقش به سزایی در سلامت کودکان دارد و از بسیاری از بیماری ها جلوگیری می کند ، در بررسی که شده است، درشش ماهه اول سال بیماری های گوارشی مثل دیزانتری، اسهال و.. و 6 ماهه دوم سال بیماری های تنفسی  ویروسی  وآسم، کروپ،ذات الریه بیشترین بیماری هایی هستند که کودکان را درگیر می کنند. همین امر نشان می دهد غیرازبیماری هایی که منشع ژنتیکی دارند، رعایت نکات ساده بهداشتی ،کودکان را ازابتلا به بسیاری از بیماری ها  حفظ می کند.

روز کودک9
روز کودک8
روز کودک7
روز کودک5
روز کودک4
روز کودک1
روز کودک

۱۶ مهر ۱۳۹۷ ۱۳:۵۹
تعداد بازدید : ۳,۳۴۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید