سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۳:۴۴

اخبار

با برگزاری مانوردربیمارستان نفت تهران انجام شد

آموزش پناه گیری و خروج امن درزمان وقوع زلزله

پناه گیری صحیح بر اساس ویژگی های جسمی افراد و ویژگی های ساختمانی درهنگام وقوع زلزله به پرسنل و بیماران بخش جراحی زنان، آموزش داده شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت تهران، امروز  27 شهریور ماه  طی مانور زلزله ای که در بخش جراحی زنان انجام شد، ضمن قراردادن کارکنان در شرایط شبیه سازی زلزله، راهنمایی های لازم دراین خصوص ارائه شد.
دکتر احمد سلطانی مشاور مدیریت بحران بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران،  ضمن  برررسی  عملکرد کارکنان دراین مانور، هدف ازبرگزاری مانورهای زلزله را تغییر حس غریزی و ناخود آگاه ترس وفرار را  به حس خود آگاه  و تدبیر دانست ودراین باره گفت: براساس تحقیقات انجام شده اولین واکنش غریزی افراد  به وقوع زلزله است، که فرار و خروج نا ایمن معمولا موجب افزایش خسارت می شود.
 وی تاکید کرد: فقط در شرایطی هنگام وقوع زلزله  باید از فضا خارج شوید که در موقعیت مکانی قرار داشته باشد که  با چند قدم  حرکت، به فضای آزاد برسید. در غیراین صورت  حتما باید در زمان زلزله پناه بگیرید  و در جای امن محیط  داخل بمانید.
 وی توضیح داد: با توجه به مدت کوتاه  زمان زلزله  پس ازپناه گیری ایمن، باید برای خروج ایمن اقدام کرد، زیرا عدم رعایت این نکات موجب بروز مشکلات ازدحام و خفه گی و شکستگی دست و پا را در پی دارد.
 سلطانی با مثبت ارزیابی  کردن برگزاری مانور زلزله گفت:  برگزاری این مانورها موجب افزایش مهارت  افراد می شود به نحوی که افراد نسبت به  مکان های امن  محل کار، منزل،  و دیگر مکان هایی که در آنها تردد دارند ، منفعل عمل نمی کنند  و به رفتارهای درست و مدیرت بحران در زمان زلزله آمادگی کسب می کنند.
 با توجه به اینکه این مانور در بیمارستان انجام شد ، وی خاطر نشان کرد:  در هنگام  زلزله بیماران  نباید از تختهای  خود فرار کنند یا حرکت داده شوند بلکه با وسایل دم دستت  خود همچون بالش  سرو گردن خود را بپوشانند تا  میزان آسیب به حداقل برسد.
مشاور مدیریت بحران بهداشت ودرمان  صنعت نفت تهران،  پس ازپایان این مانور که با همکاری حراست،  کادرپرستاری، و واحد “HSE”  برگزار شده بود،  نقاط ضعف و قوت  و مشکلات محیطی و  عملکرد  کارکنان را  ارزیابی کرد  و مشاوره های لازم  را برای افزایش آمادگی ارائه داد.


زلزله5
زلزله4

زلزله2
زلزله
 
 
مانور1
 

۲۷ شهریور ۱۳۹۷ ۱۵:۰۹
تعداد بازدید : ۳,۰۳۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید