سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۸:۰۱

اخبار

دربیمارستان نفت تهران اجرا شد

امحا بیش از 12 هزار کیلو زباله به شیوه سازگار با محیط زیست

مسئول بهداشت محیط ومدیریت پسماند بیمارستان نفت تهران، از امحای تخصصی و سازگار با محیط زیست 12 هزار و 50 کیلوگرم زباله بیمارستان نفت تهران در سه ماه اول امسال خبرداد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان تهران، الهام ذبیحی بابیان این مطلب گفت: اگرچه دستگاه امحا زباله این بیمارستان کارایی بالایی دارد و حتی در سطح  تهران هم  تعداد  کمی از بیمارستان ها دارای دستگاه امحای زباله عفونی با چنین راندمان بالایی هستنداما دراین فرآیند، نقش نیروی انسانی را  نباید نادیده گرفت.
 به گفته وی زباله ها توسط نیروهای خدماتی جمع آوری و داخل اتاقک امحا برده وبه صورت دستی  تفکیک می شود و زباله هایی که به دستگاه صدمه  می زند جداسازی ومابقی درداخل دستگاه امحا قرارداده می شود .
وی تاکید کرد:  اینکه بیمارستان نفت درمیان بیمارستان های تهران  از لحاظ امحا زباله  در سطح  مطلوبی قرار دارد  و جز  بیمارستان های دوستدارمحیط زیست قرار دارد،  بخش زیادی به دلیل  دقت و احساس مسوولیت  نیروهای خدماتی  واپراتورها ی دستگاه امحا زباله است که  24 ساعته سر پست خود  حضور دارند، زیرا بی توجهی و خطا در تفکیک زباله ها موجب آسیب به دستگاه و اختلال در عملکرد آن  می شود.
 به گفته ذبیحی، زباله های تفکیک شده  طی 10 تا 15 سیکل امحا می شوند و در مدت 45 دقیقه دستگاه  حجم و وزن زباله ها را به ترتیب 75 درصد و 25 درصد  کاهش  می دهد  و پس از بی خطر شدن ، بسته بندی و به شهرداری  تحویل  می شود.
 ذبیحی گفت: خطراتی  که ممکن است  سلامتی کارگران  این بخش را تهدید کند،  سر سوزن  های  خوب بسته  نشده و پنس وویال های شکسته  است  که با دقت بیشتری که همکاران قبل از انتقال این زباله ها به واحد امحا  داشته باشند،  ضریب ریسک کارکارکنان درحال تفکیک دستی کاهش می یابد.
 وی تاکید کرد: چنانچه دربخش ها سرسوزن ها و دیگر اجسام  تیزو برنده داخل" سیفتی باکس " قرارداده شود و این سطل ها توسط کمک بهیاران محکم چسب شود وزباله های شیمیایی و عادی هم از مبدع تفکیک شود. میزان صدمات کاهش و کیفیتت کارنیزافزایش می یابد.
 ذبیحی یاد آور شد: رعایت  برخی از اصول، عوارض ناشی از کار دربخش امحا را کاهش می دهد که ازآن جمله می توان به مواردی چون اختصاص اتاق های جداگانه برای تغذیه و استراحت و  تعویض لباس اشاره کرد که عوارض  گازهای سمی وانتقال آلودگی را برای کارکنان این بخش به حداقل می رساند و به طور مستقیم  به سلامت کارکنان و محیط  زیست بیمارستان و بیرون از بیمارستان ارتباط  دارد.

پسماند 4
پسماند 3
پسماند 2
پسماند

۱۲ تیر ۱۳۹۷ ۱۴:۳۲
تعداد بازدید : ۱,۰۰۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید