سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۴:۱۱

اخبار

چگونه فرزندان خود را تشویق وتنبیه کنیم!

کلاس آموزشی مهارت های فرزند پروری "چگونه فرزندان خود را تشویق وتنبیه کنیم" برگزار شد.

مهمترین وظیفه پدر و مادر و در واقع حق فرزند بر والدین تربیت است. سرمایه ای واقعی که همیشه همراه آنها خواهد بود. تربیت کردن، عملی هدفدار به معنای پرورش دادن و شکل‌دهی به رفتار انسان‌هاست و به شکوفایی استعدادهای نهفته افراد منجر می‌شود و آنها را به سمت کمال هدایت می‌کند. کودکان، بیشتر رفتارها را می‌آموزند و یادگیری نقش مهمی در رفتار آنها دارد. یادگیری به معنای تغییر در رفتار است که از تجربه‌های فرد و دیده‌ها و شنیده‌هایش حاصل شده و از دوران نوزادی شروع می‌شود و تا بزرگسالی ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت تهران؛ درادامه سلسله کارگاه های آموزشی ارتقاء سلامت همگانی ، واحد آموزش و پژوهش بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران با همکاری کارشناسان دپارتمان اعصاب و روان کلاس آموزشی  مهارت های فرزند پروری "چگونه فرزندان خود را تشویق وتنبیه کنیم " را در تاریخ 27 دی ماه در سالن جلسات بیمارستان برگزار نمود.

در این برنامه آموزشی که با حضور کارکنان واحد های درمانی و اداری و همچنین جمعی از مراجعین بیمارستان برگزار شد خانم دکتر فدایی روانشناس شرکت کنندکان را باسرفصل های ذیل آشنا نمودند :

 

-         اصول طلایی تربیت شامل : نظم ،رعایت ادب ، اطاعت ، احترا م ، محبت کردن ، صبر ومسئولت

-         شرایط تشویق

-         چراکودکان لوس می شوند

-         انتخاب تقویت کننده مناسب

-         روش های ایجاد رفتارهای تازه

-         تعریف تنبیه و نکات مهم در تنبیه

-         روش های منفی کاهش رفتار نامطلوب

-         اقتدار گم شده والدین

-         سبک های فرزند پروری

-         و.....

 

لازم به ذکر است آخرین برنامه کارگاه های "آموزش های سلامت همگانی " در سال 96 با عنوان مهارت های تحکیم خانواده "آئین همسر داری" در تاریخ25 بهمن ماه در سالن جلسات بیمارستان مرکزی نفت تهران برگزار .

 


ddd
df
fd
sd  

۴ بهمن ۱۳۹۶ ۱۱:۲۳
تعداد بازدید : ۱,۲۶۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید