سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۵:۱۲

اخبار

برگزاری جشن روز پرستاری در بیمارستان فوق تخصصی مرکزی نفت تهران

مراسم تجلیل از پرسنل پرستاری تلاشگر عرصه سلامت و پیشکسوتان جامعه پرستاری بیمارستان فوق تخصصی مرکزی نفت تهران همزمان با سی و هشتمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت تهران، مراسم جشن روز پرستاری و پیروزی انقلاب اسلامی با حضور دکتر حبیب الله سمیع، مدیرعامل سازمان ، دکتر علی بهزادی، رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت تهران و جمعی از مدیران بهداشت و درمان تهران در سالن آمفی تئاتر بیمارستان فوق تخصصی مرکزی نفت تهران برگزار شد.

دکتر حبیب الله سمیع، مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ضمن تبریک سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت : « دهه فجر یادآور خاطراتی است که 38 سال پیش با همت والا و بینش عمیق امام راحل(ره) رقم خورد. این انقلاب بدون اتکا به شرق و غرب به راه خود ادامه داده و با استفاده از رهنمودهای هوشمندانه امام راحل به پیروزی رسید. 38 سال از عمر انقلابی می گذرد که با همت مردم راه خود را یافته و در ادامه مسیر سختی را در پیش داریم و باید تفکر کنیم تا مبادا دچار کژی و سستی شویم.  

مدیرعامل سازمان در ادامه افزود  : « ایام مبارک دهه فجر امسال با 5 جمادی الاول و روز ولادت حضرت زینب و روز پرستار همزمان شده و فرا رسیدن این روز را به پرسنل پرتلاش، کم توقع و مهربان پرستاری تبریک و تهنیت می گویم. روز پرستار، بهانه ای است تا از عزیزانی که در حرفه پرستاری شاغل هستند، تقدیر و قدردانی به عمل آید. فرآیند درمان، فعالیتی تیمی و گروهی است که از پزشک آغاز شده و به پرستار و آزمایشگاه و بخش های پاراکلینیکی ختم می شود. اما بخش عمده این فرآیند به دوش پرستاران زحمتکش است.»

دکتر حبیب الله سمیع  به رشادت های حضرت زینب (س) اشاره کرده و گفت: « یکی از وظایف مهم ایشان، پرستاری از بیماران پس از فاجعه عاشورا بود. رفتار و منش حضرت زینب (س) به شکلی بود تا واقعه کربلا آن طور که باید به جهانیان معرفی شود و باید گفت: « کربلا در کربلا می ماند، اگر زینب نبود.»  افتخاری است که روز تولد حضرت زینب (س) به عنوان روز پرستار نامگذاری شده است.

در ادامه حجت الاسلام آهنگری، امام جماعت مسجد امیرالمومنین (ع) بیمارستان فوق تخصصی مرکزی صنعت نفت تهران از رشادت ها و صبر  و مدارای حضرت زینب سخن گفته و در ادامه افزود: « بی شک پرستاری بدون صبر برای هر کدام از ما فاقد معنا و مفهوم است. » وی در ادامه به جایگاه صبر در معارف اسلامی و قرآن کریم پرداخت.

زهرا نوری نیارکی، رئیس امور پرستاری و مامایی بیمارستان فوق تخصصی مرکزی صنعت نفت تهران نیز در ادامه به سخنرانی پرداخته و ضمن تبریک فرا رسیدن روز پرستار از اقدامات مهم انجام شده در دوران مسئولیت خود سخن گفته و خواسته های بخش پرستاری از مسئولان را مطرح کرد.

در پایان این مراسم نیز تعدادی از پرستاران تلاشگر بیمارستان فوق تخصصی مرکزی نفت تهران، مراکز سلامت خانواده و طب صنعتی معرفی و از آنها تقدیر و تجلیل به عمل آمد. گفتنی است، زهرا نوری نیارکی، رئیس امور پرستاری و مامایی بیمارستان نفت به عنوان پرستار برگزیده کشوری سال 95 از سوی دکتر حسن هاشمی،  وزیر بهداشت انتخاب شد.

واحد روابط عمومی نیز سالروز ولادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار را به همکاران سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت تبریک گفته و از خداوند متعال بهروزی و سلامت همکاران گرامی را مسئلت می نماید.


۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ۰۸:۲۵
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۲۷۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید