سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۲:۴۶

اخبار

ثبت بیش از9 هزار تماس در کال سنتر با موضوع کرونا

براساس آمار ارایه شده از واحد کال سنتر، از 14 اسفند پارسال تا 20 اردیبهشت امسال ، حدود 9 هزار و220 تماس تلفنی برقرار شده است که از این تعداد، 4 هزار و 181 تماس ، پاسخ به تماس گیرندگان و5 هزار و 39 مورد نیز پیگیری ها و تماس های مراقبین سلامت مستقر در کال سنتر با بیماران بوده است .
  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران،  دکترآرمیتا اسکندری با بیان این مطلب افزود:فعالیت های ما  در کال سنتربیمارستان نفت تهران به دو گروه  تقسیم می شود، اول  پاسخ به  بیماران  یا افرادی که  به مشاوره نیازمند هستند  و  دسته دوم تماس هایی است  که  ما از مرکز با بیماران برقرار می کنیم.
 به گفته دکتر اسکندری   با 623 نفر از  بیماران کرونایی  که دارای پرونده پزشکی هستند و ترخیص شده اند،  تماس  های مکرر وروزانه گرفته شده است  و خوشبختانه ازاین تعداد  تا به امروز 447 نفر بهبود یافته اند.
 وی توضیح داد: کنترل مراجعات غیر ضروری ، هدفمند کردن مراجعات ، کنترل استرس اجتماعی ، جلوگیری از  شایعات درمورد بیماری، توضیح علایم  بیماری  و علایم هشدار  به تماس گیرنده از جمله   مواردی است که در پاسخگویی به  تماس گیرندگان دنبال می شود  که باتوجه  به میزان بالای سرایت  بیماری ، این تماس ها وبیان  توضیحات ضمن توصیه به عدم خروج  از منزل  باعث رفع ابهام برای  افراد و قرار گرفتن در مسیرصحیح  ارجاع می شود.
همچنین  معرفی نزدیکترین  درمانگاه ها به  محل سکونت  بیماران  و انجام معاینات اولیه  در آن  مراکز  ودر  صورت نیاز مراجعه به بیمارستان  و کنترل مجدد علایم فرد  با پزشکان کال سنتر در دوره 14 روزه  ایزوله  ودرمان  از اقداماتی است که در این تماس ها پیگیری می شود.
 به گفته اسکندری،  جهت کنترل سطح  استرس واضطراب عمومی ،  علاوه بر حضور تیم شش نفره پزشکان،   همکاری با یک تیم  روانشناسی  وروانپزشکی  نیز  در کال سنترفراهم شد.
  این پزشک مستقردر کال سنتر  تصریح کرد: مشاوره های تلفنی روزانه  به بیمارانی که نیاز مشاوره های روانپزشکی و روانشناسی  دارند  باعث حفظ سلامت جسمی و روانی بیماران و عدم خروج از منزل شده است  و  حتی در مورد بیمارانی که  به درمان دارویی  نیازمند هستند  با هماهنگی دکترگلستانی  رییس بخش اعصاب وروان دارو انتقال داده می شود.
 وی خاطر نشان کرد:
 اسکندری  گفت:  پیگیری  شرایط  جسمی بیماران مراجعه  کننده به تریاژ خاکستری که به عنوان  موارد  محتمل،تحت  درمان قرارگرفتند  ودارو دریافت  کردند وهمچنین  بیمارانی که از بخش ها  ترخیص می شوند نیز دردستور کار همکاران ما در کال سنتر  قرار دارد.
 وی  افزود: جهت  استفاده  تخت های بیمارستانی  به صورت  بهینه ،  بیمارانی که از بخش مرخص  می شوند  با هماهنگی قبلی  به مدت  14 روز  تحت پیگیری توسط  مرکز  کال سنتر بیمارستان نفت  قرار می گیرند تا  مشاوره های لازم  درمورد مصرف  دارو چگونگی رعایت ایزوله  و بیان علایم  هشدار و رعایت اصول  تغذیه ای  به آنها ارایه شود . البته  شایان ذکر است  که ارتباطی دو سویه  بین ما  و بیماران روزانه برقرار است و بیماران نیز می توانند دراین مدت  تماس بگیرند ومشکلات خود را مطرح کنند. تا ازاین طریق در موارد  ضروری   نیز شرایط  ارجاع  مجدد  به موقع  بیماران  به اورژانس  فراهم  می شود.
دکتر اسکندری  گفت: بیمارانی که به توصیه   کال سننتر  برای  معاینه مجدد به بیمارستان  برگشتند 83 نفر  بودند که 41 نفر مجدد  بستری شدند، به بیان دیگر از هر دو بار مراجعه  مجدد  به تریاژ، یکنفر بستری شده است که نشان دهنده  دقت پزشکان  کال سنتر  است  که  با وجود  بررسی تلفنی،  در ارجاع   بیماران  بد حال به تریاژ درست عمل  کرده اند.
 وی ادامه داد: بیماران بدحال با هماهنگی  با واحد پرستاری در منزل (home care) و با آمبولانس  مجهز،  به  بیمارستان منتقل  می شوند  و  همچنین  برای بیمارانی که  نیاز به ارجاع مجدد دارند  نیز  با واحد  تریاژ هماهنگی صورت می گیرد و این افراد  با  تعیین وقت قبلی  به تریاژ خاکستری منتقل می شوند.
 وی  تصریح کرد:  با وجودی که تا حدودی  مبتلایان به کرونا کاهش یافته است،  همچنان  6پزشک  از پزشکان  طب صنعتی  و یک دستیار  بخش در ایام ماه رمضان نیز روزانه  از ساعت 8 صبح تا ساعت تا 17 حتی  در روزهای تعطیل،  پاسخگوی تماس ها هستند  وپیگیری روند درمان بیماران را نیز انجام می دهند.
 
 
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۴:۳۳
تعداد بازدید : ۱,۳۱۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید