سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ۱۱:۵۱
 

اخبار

تریاژ خاکستری خط مقدم مبارزه با کرونا در بیمارستان نفت تهران

معاون بیمارستان نفت تهران گفت: با ایجاد تریاژ خاکستری در بیمارستان نفت تهران علاوه بر خدمات دهی مناسب و اصولی به 3 هزار و663 نفرمراجعه کننده در رابطه با کرونا، زنجیره سرایت بیماری در میان پرسنل و بیماران دیگر بخش ها قطع شد.
 به  گزارش پایگاه اطلاع رسانی  بهداشت و درمان صنعت نفت تهران،  دکتر شاه آبادی افزود:  اواخر بهمن ماه  و پس از  اعلام اولین بیمار مبتلا به کرونا در کشور، برای ایجاد تریاژخاکستری یک تیم متشکل از پزشک و پرستار و نیروهای پشتیبانی و خدماتی تشکیل شد  تا صفر تا صد  کارهای هر  بیمار مشکوک به کرونا  تا تعیین تکلیف  نهایی  اعم از  بستری، درمان سرپایی ویا قرنطینه خانگی  در اورژانس و تریاژ خاکستری انجام شود.
 وی  تاکید کرد:  شرایط  ویژه  حفاظت  فردی برای پرسنل، بیماران  و دیگرمراجعه کنندگان  به تریاژخاکستری  در دستور کار قرار گرفت و رعایت  فاصله گذاری  اجتماعی  در لابی پذیرش و استفاده از ماسک و دستکش  برای همه مراجعین  در نظر گرفته شد.
 همچنین گند زدایی  مرتب  و ایجاد اتاق های  جداگانه برای بیماران  مشکوک به کرونا و دارای ضعف ایمنی  از  اقداماتی بود که  در  تریاژ خاکستری انجام شد.
شاه آبادی با بیان  اینکه  آمار مراجعین مشکوک به کرونا  در فروردین  ماه  کاهش داشته است ، گفت: با توجه به رفع محدودیت ها از  اول اردیبهشت  ماه  تا 15 این ماه نمی توان  ارزیابی درستی از  وضعیت  اپیدمیولوژی بیماری داشت ، اما در صورت پیک  احتمالی آمادگی لازم از لحاظ فضای فیزیکی و نیروی انسانی  ایجاد شده است.
 وی توضیح داد: اززمانی که  اولین بیمار  کرونایی در کشور شناسایی و اعلام شد: درستاد بحران بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران، دستور ایجاد تریاژ خاکستری در بیمارستان نفت تهران صادر شد.
 وی یکی  از مهمترین اقداماتی که در اورژانس خاکستری انجام  شده است را  استقرار پرستار آموزشی  در  این بخش دانست و  توضیح داد:  این پرستار،  به بیماری که  به  قرنطینه  خانگی می رود  توضیحات کاملی درباره روند درمان،  داروها، مراقبت از پیشگیری از ابتلای  سایر افراد  و علایم هشدار برای مراجعه مجدد،  شرایط پیگیری  تلفنی  را به صورت  شفاهی  اطلاع رسانی می کند و جزوه آموزشی  تهیه  شده را نیز در زمان ترخیص فرد  به وی ، تحویل می دهد.
معاون بیمارستان نفت تهران ادامه داد: بیماری کرونا وارد فاز جدیدی  شده است  و نمای بالینی  بیماری تغییر کرده است به نحوی که  در ابتدای  این پاندمی علایم این بیماری  شامل  تب، لرز،سرفه خشک و گلودرد ، ضعف ، بی حالی بود در حال حاضر، مشکلات پوستی، گوارشی و مغزی  و  از دست رفتن  حس بویایی نیزبه علایم بیماری کوید 19  اضافه  شده است و متاسفانه بیماران کرونایی  با حال بدتری مراجعه  و بستری می شوند.
   شاه آبادی گفت: از اول اسفند ماه تا کنون حدود  3 هزار و 663 نفر به تریاژ خاکستری مراجعه کرده اند که از این تعداد  724 نفر  در اورژانس خاکستری مورد معاینه وبررسی  قرار گرفتند  و حدود 312 نفر از آنها در بیمارستان  نفت تهران بستری شدند.
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۱:۳۹
تعداد بازدید : ۳,۶۱۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید