سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۵:۳۶

اخبار

تاکید بر روش استفاده صحیح از وسایل حفاظت فردی در بخش های بیمارستانی

معاون دارو و درمان بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران با تاکید براهمیت شست وشوی مداوم دست ها در عدم ابتلا به بیماری کرونا گفت: اگر افراد بیش از اندازه و به طور غیر ضروری از وسایل حفاظت شخصی استفاده کنند،ریسک انتقال بیماری افزایش می یابد .
 دکتر رضا شهرامی گفت: مصرف درست از  وسایل حفاظت فردی  دارای  اهمیت بسیاری است به نحوی که  استفاده بیش از حد  مشکل  زا است  و  استفاده  کمتر از حد نیز ریسک ابتلا را درفرد افزایش  می دهد.
 به گفته دکتر شهرامی  بر اساس  اطلاعات   از مرکز بیماری های جهانیCDC “  و سازمان بهداشت جهانی “WHO”   نحوه  پوشش و استفاده از وسایل حفاظت فردی  پرسنل بیمارستان گفت:   استفاده از این وسایل  برای   پرسنلی که  در بخش هایی غیر از بخش ویژه  و ایزوله  هستند  با  پرسنل  بخش های  ویژه  و بخش های ایزوله  متفاوت است  همچنین  در بخش ایزوله نیز  پرسنلی که مواجه مستقیم بابیمار دارند با دیگر پرسنل  که با بیمار مستقیم در ارتباط  نیستند فرق می کند.
وی تا کیدکرد: باتوجه به اینکه زمان  اتمام  این  اپیدمی  مشخص نیست، استفاده درست  و مناسب  از  وسایل  حفاظت فردی  از اهمیت ویژه ای  برخوردار است. به  گفته وی  ممکن است با عدم رعایت اولویت استفاده  و همچنین استفاده غیر ضروری از این وسایل،  در آینده دچار مشکل کمبود  وسایل حفاظت فردی برای  افرادی  که  به دلیل شغلی  با بیماران در ارتباط هستند شویم.
 وی در مورد استفاده از دستکش گفت: در بخش بیمارستان،  پرستاران،  بهیاران، که به طور مستقیم با بیمار در ارتباط هستند دستکش  لاتکس غیراستریل  باید داشته باشند  که  حین ورود  به اتاق باید پوشیده  شود و پس از خروج از بخش  باید  دستکش از دست خارج شود  و دست ها شسته شوند.

 وی تا کید کرد:  با توجه به اینکه این بیماری از راه پوست  منتقل نمی شود، پوشیدن  دستکش محافظت ایجادنمی کند ، حتی باوجود  پوشیدن دستکش  ، همچنان  شستن دست ها  اهمیت بالایی  دارد.
  وی در مور استفادهااز " گان"  نیز گفت:  دو نوع گان مورد استفاده قرار می گیرد  که یک نوع  گان  سرتاسری  است که معروف به لباس فضایی است ونوع دیگر  گان های جراحی است  که هردوی این  گان ها در بخش  ایزوله مورداستفاده قرار می گیرند.
 نکته قابل اهمیت آن است  که استفاده از گان فضایی  در بخش  ایزوله برای افرادی که مستقیم بابیماران در ارتباط  نیستند،  ضرورتی ندارد و فقط پرسنلی که  مدام  در تماس با بیمار هستند و  از بخش خارج نمی شوند وممکن است  با ترشحات  بیمار بیشترسروکار دارند  این نوع گان را می پوشند  وی تاکیدکرد  گان اگر آلوده باشد  حتما بایدعوض شود که از اصول محافظتی مهم در هر بیماری است.
 وی در مورد  حفاظت   از چشم برای پرسنل با  استفاده  از شیلد یا عینک  نیز گفت: در صورتی که  پرسنل درفاصله  کمتر از دو متر با فرد بیمار قرار بگیرد،  استفاده از شیل و یا عینک توصیه می شود که  در مورد استفاده ازشیلد،به محض خروج از  بخش ایزوله شیلد باید ضد عفونی شود.
 دکتر شهرامی  ماسک را مهمترین  وسیله حفاظت فردی  برای پرسنل و افراد  دیگر عنوان کرد و  در این باره توضیح داد:  استفاده از ماسک های  رسپیراتور دار  مثل ماسک N95، ffp2،ffp3    زمانی است که  اقداماتی انجام  شود که باعث ایجاد  قطرات تنفسی  در فرد شود  مثل ساکشن، برونوسکوپی و  لارونوسکوپی . و لی در  موارد دیگر اصلا توصیه نمی شود ، زیرا این ماسک ها  مشکلات تهویه ایجاد می کند و فرد دچار خواب آلودگی  و کاهش عملکرد  می شود.
وی ادامه داد:  فردی که دارای علایم عطسه و سرفه است  نبایداز ماسک n95   استفاده کند،  زیرا استفاده از این  ماسک موجب انتشارویروس به  اطراف می شود.
 به گفته وی   وقتی بیمار قطرات تنفسی ندارد  و یا فاصله  بیش از دومتر  رعایت شود، استفاده از ماسک های معمولی   معروف به ماسک های سه لایه توصیه می شود.
  وی  در مورد استفاده از روکفشی و مچ بند  در بخش ایزوله گفت:  استفاده از  روکفشی منسوخ شده است زیرا  درصد انتقال  عفونت را افزایش می دهد،  مچ بند نیز ضرورتی ندارد  همچنین استفاده از  آستین های اضافه نیز در صورتی که  آستین گان  کوتاه باشد ضروری است.
وی در مورد انجام تست  های  تشخیصی کرونا گفت:  افرادی که علامتی از بیماری ندارند، برای   تست سی تی اسکن از ریه   مراجعه نکنند زیرا  سی تی اسکن در حالتی که فرد دارای  علایم  تب، سرفه، تنگی نفس و... هستند، قابل اعتماد است.
۱۰ فروردین ۱۳۹۹ ۱۴:۵۹
تعداد بازدید : ۱,۵۷۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید