سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۴۱

اخبار

گند زدایی و ضد عفونی مداوم کلید مهار کرونا است

شیوع بیماری کرونا در جهان با شتابی وحشتناک می تازد ودر این میان ، کادر پزشکی از سویی و کادر ضد عفونی و نظافت کننده ، دوشادوش یکدیگر به مهار این بیماری می پردازند. از این رو، عمل گند زددایی و پاکسازی محیط و افرادی که به انجام این وظیف مشغول هستند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

  در بیمارستان  نفت تهران،   حدود85  نفر به طور مستقیم وغیر مستقیم به ارایه این خدمات در بخش های ایزوله ، بخش های دیگر درمانی و بخش اداری مشغول هستند  و با ایمن سازی  محیط ، کاهش  ریسک ابتلای مراجعین و پرسنل را  فراهم می کنند.
در این روزهای شلوغ و پرکار پرسنل بخش خدمات، با  اصغر میرزاخانی سرپرست  واحد نگهداشت بیمارستان نفت تهران ، گفت وگویی داشتیم  که به بخشی از فعالیتهای  کارکنان زحمت کش این بخش اشاره داشته است.
 به گفته میرزا خانی  فعالیتهای بخش نگهداشت  پس از اعلام آماده باش از سوی مدیریت بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران،  با تامین مواد بهداشتی  مورد نیاز از سویی و انجام ماموریت  گند زدایی در بیمارستان ودرمانگاهها از سوی دیگر آغاز شد.
 وی افزود: 4 تیم برای گند زدایی در نظر گرفته شده است  ودوتیم برای آماده سازی محلول  گند زدایی  که  یکی ازاین دوتیم  محلول   ضد  عفونی دست در بخش های  اداری  و درمانی  بیمارستان را تهیه و توزیع می کنند و گروه  دیگر محلول سطوح را آماده می کنند. درحال فعالیت هستند.
 میرزا خانی تشریح کرد:  سه تیم ،کار گندزدایی بخش درمانی را از 7 صبح تا 7 شب  درسه مرحله انجام می دهند. و یک تیم آنکال داریم  که  در هر نقطه ای که نیاز باشد به گندزدایی اقدام می کنند.
  وی توضیح داد: با توجه به اینکه امکان مراجعه بیمار  مشکوک به کرونا در شب نیز وجود دارد،  در شیفت شب نیز  همکاران بخش خدمات  حضور فعال دارند و مسیر تردد و مکان هایی  مثل سی تی اسکن  و... که به بیمار  خدمات ارایه می شود  ویا  به صورت مستقیم درگیر درمان هستند،  ضد عفونی وگند زدایی می کنند.

 وی به حضور دایمی و مستمر  5 نفر ازهمکاران  بخش خدمات  در  بخش های ایزوله  و" آی سی یو"  اشاره کرد  و گفت واین همکاران  همراه کادردرمان  به بیماران مشکوک به کرونا  خدمات ارایه می کنند ودقیقا  پوشش   ولوازم  حفاظت فردی مورد نیاز کار در این بخش برای آنها نیز تامین شده است.
  سرپرست  واحد نگهداشت تاکید کرد:  همکاری  واحد پشتیبانی  در انجام هرچه بهتر  وظایف  این واحد موثربوده است که از آن جمله می توان به  خرید بخار شوی صنعتی  اشاره کرد و گفت:  استفاده از این بخار شوی، برای ضد عفونی در بخش هایی که  به دلیل شرایط خاص بیماران  و بیمارانی که مشکلات ریوی دارند کاربرد دارد وموجب می شود کمتر،مواد شیمیایی  به کار بریم.
وی  افزود: در حال حاضر  در بخش هایی  که امکان گندزدایی با موادگندزدا را نداریم می توانیم از بخار شوراستفاده کنیم و بعد ازپشت سر گذاشتن بحران کرونا نیزبرای ضدعفونی بخش های بیمارستان می توانیم ازاین بخار شوی صنعتی  استفاده کنیم.
   میرزا خانی   تامین   مایع  شوینده دست سازگار با پوست  را از دیگر اقدامات  دوره  شیوع کرونا  عنوان کرد که استفاده از این مایع دستشویی دراین شرایط  که نیاز پرسنل به شستشوی  دست بیشتر است  موجب شده است، آسیب کمتری به پوست برسد.
  وی ادامه داد: آشپزخانه روزانه  دوبار گندزدایی  می شود. منتهی باتوجه به حساسیت  آشپزخانه و  تامین غذای بیماران وپرسنل ، دقت بالایی در انجام این امر صورت می گیرد تا هم زمان با آماده سازی موادغذایی  گندزدایی صورت نگیرد ومیزان مسمومیت  از طریق مواد گند زدا به صفر برسد.
 میرزا خانی  گند زدایی سرویس های ایاب و ذهاب  را از دیگر اقدامات  دوره شیوع کرونا عنوان کرد  که  با هماهنگی واحد نقلیه به طور روزانه  و الزامی  برای خودروها انجام می شود که با توجه به شرایط موجوداهمیت دارد  وامکان انتقال بیماری  از طریق سرویس ایاب  و ذهاب  پرسنل را کاهش می دهد.
 سرپرست  واحد نگهداشت  تاکید کرد: در ایام عید در دو شیفت کاری ،50 نفرازپرسنل   حضور دارند وتمام بخش های درمانی واداری  شستشو وگند زدایی می شوند. 
 همچنین  برای گند زدایی  درمانگاهای  کار و خانواده   نیز ، آموزش های لازم برای ترکیب  محلول ضد عفونی واستفاده از پمپ  گندزدایی به پرسنل  نگهداشت ، آموزش داده شده است ودرمانگاهها نیز  به طورمکانیزه  گندزدایی می شوند.

 

کرونا خدمات
کرونا خدمات
کرونا خدمات
کرونا خدمات
کرونا خدمات
کرونا خدمات
کرونا خدمات



 

۲۶ اسفند ۱۳۹۸ ۱۴:۴۹
تعداد بازدید : ۸۳۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید