سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۳۰

اخبار

کرونادر کمین/ از مراجعات غیر ضروری به بیمارستان نفت تهران خودداری شود

معاون بیمارستان نفت مرکزی نفت تهران گفت: با توجه به افزایش شیوع کرونا در کشور،ازمراجعات غیر ضروری به بیمارستان نفت تهران خودداری شود.
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران، دکترشاه آبادی بابیان این مطلب گفت: با توجه به مصوبات کشوری و تصمیمات کمیته بحران، جهت کاهش تراکم در بیمارستان وافزایش کیفیت خدمات به  بیماران مشکوک  به کروناویروس  ، صلاح براین است که  پذیرش  در کلینیک های تخصصی به حداقل  کاهش پیدا کند که در بیمارستان نفت تهران این اتفاق افتاده است و پزشکان به صورت آنکال  و حضوری مدیریت کلینیک را به عهده  دارند و  فعالیت کلینک ها به 10 درصد فعالیت های قبل رسیده  است.
 وی تاکیدکرد: با توجه به اینکه رفت وآمد در شهر نیز موجب  ابتلای افراد به کرونا است ،به کلیه بیماران توصیه می کنیم اگر مشکل حاد ندارند از حضوردر بیمارستان  پرهیزکنند.
 شاه آبادی توضیح داد:  با کاهش مراجعات  این امکان فراهم شد چند بخش  در بیمارستان ادغام شوند و نسبت به  گردش  و جایگزینی نیروهای درمانی  برای درمان بیماران مشکوک به کرونا اقدام کنیم.

 وی  افزود:  در حال حاضر یک واحد مجزا  وایزوله برای  بستری بیماران  کرونا در نظر گرفته شد و  بیماران قبل  از ورود به اورژانس اصلی  و درابتدای ورود به بیمارستان ، در تریاژ خاکستری  و براساس چک لیست ،از نظر عفونت های تنفسی مورد بررسی قرار می گیرند.
 وی گفت:  مراجعین در صورت مشکوک بودن  به بخش خاکستری  منتقل می شوند  که در این بخش، کادر پزشکی با رعایت کلیه جوانب حفاظت  فردی ،  نسبت به   ویزیت ،معاینه و اقدامات تشخیصی  جهت  تایید یا رد احتمال ابتلا به  ویروس کوید 19" اقدام می کنند.
 به گفته وی در حال حاضر در بیمارستان نفت تهران، بااختصاص 12 تخت در بخش  خاکستری و 50 تخت در بخش 7 و 8 بیمارستان و11 تخت در " آی سی یو " داخلی بیماران مشکوک به کرونا درمان می شوند.
   وی گفت: در گیت های ورودی  بیمارستان برای همه  ورودی  ها اعم از مراجعین ، بیمار و غیر بیمار و کارکنان  در حراست  تب سنجی انجام می شود و بیماران مشکوک شناسایی و  جهت بررسی بیشتر به تریاژ خاکستری منتقل می شوند و همه افرادی که از نظربالینی  دارای علایم  باشند و مشکوک به نظر برسند اقدامات درمانی انجام می شود وما منتظر نتایج  تست های آزمایشگاهی  تایید کرونا نمی مانیم.
 شاه آبادی با اشاره به تمهیدات  در نظر گرفته شده  گفت:  قبل از اعلام  بیماری کرونا در ایران و قبل  از شیوع ویروس  کوید2019،  دو جلسه با مدیریت بیمارستان برگزار و پیش بینی هایی برای  ورود بیماران مشکوک به کرونا انجام شد و پس از گزارش  مشاهده  موارد مشکوک ، وارد فازعملیاتی شدیم  و در مرحله اول ،  ایزولاسیون  در بیمارستان  صورت گرفت و افراد  مشکوک به کرونا از بیماران عادی  جدا شدند.
   وی در خصوص ذخایر امکانات بهداشتی و تجهیزات  درمانی گفت: وسایل حفاظت  فردی کاملا مدیریت شده  توزیع  می شود  و فعلا با توجه به تمهیداتی که قبل از بروز بیماری داشتیم. کمبود و مشکلی در خصوص تامین  وسایل  حفاظت فردی نداریم . ولی باید  تجهیزات و وسایل  حفاظت فردی را افزایش بدهیم. زیرا زمان این اپیدمی  هنوز مشخص نیست و باید ذخایر تجدید شود.به همین دلیل به منابع بیشتری نیاز داریم.
 وی درخصوص اعمال  بخشنامه ممنوعیت ملاقات در بیمارستان نفت تهران گفت: با توجه به مصوبات  وزارت بهداشت ، ملاقات از بیماران  مشکوک به کرونا ودیگر بیماران همچنان ممنوع است  و ما باید از این مصوبه تبعیت کنیم. اما برای رفاه  حال  بیماران ، همکاران ما روزانه  وضعیت بیماران را بصورت تلفنی  به  همراهان  توضیح می دهند.
 همچنین از طریق 1519  نیز می توانند جویای احوال بیماران  مشکوک به کرونا باشند و می توانند هر سوالی دررابطه با بیماری کرونا دارند ازاین واحد که  چندپزشک در آن مستقر شده اند بپرسند.
 دکتر شاه آبادی در خصوص ارایه خدمات به کارکنان  بهداشت و درمان صنعت نفت  که مشکوک به کرونا هستند گفت: براساس مصوبه شورای بحران در هفته گذشته،  کلیه  درمان و دارو همکاران قراردادی و پیمانکاری کارکنان بهداشت ودرمان دربیمارستان می توانند خدمات دریافت کنند و به این همکاران ، خدمات  رایگان  ومشابه همکاران رسمی ارایه می شود و هیچ نگرانی ازاین بابت  وجود ندارد.
  وی تا کید کرد: همکاران درمجموعه وزارت نفت، حتما به دریافت اطلاعات از مجاری ارتباطی و مجاز اقدام کنند و اطلاعاتی پراکنده و بعضا نادرستی را  در شبکه های مجازی منتقل می شود را  که با واقعیت تطابق ندارد نپذیرند و  اخبار را از مجاری  قانونی و  روابط عمومی دریافت نمایند.

۲۰ اسفند ۱۳۹۸ ۰۹:۳۶
تعداد بازدید : ۶۴۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید