سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۴:۵۷
 

اخبار

پشتیبانی 24 ساعته از بیماران کرونایی در بیمارستان نفت تهران

رییس بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران از تشکیل گروه مستقل و هماهنگ برای پشتیبانی 24 ساعته و پیگیری درمان بیماران مشکوک به کرونا و بیماران تحت درمان و بیماران بهبود یافته وترخیص شده از بیمارستان نفت تهران خبرداد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران،  دکتر علی بهزادی  با بیان این مطلب توضیح داد: اگرچه از ابتدای تشکیل ستاد بحران مقابله با کرونا دربیمارستان نفت تهران،  فعایت های این بخش آغاز شده بود  اما  از امروز  17 اسفندماه  یک تیم  کاری ساماندهی شده است تا بیماران کرونایی که بستری بودند و بیماران مشکوک به کرونا  و بیمارانی  که از بیمارستان ترخیص شده اند  به طور کامل پشتیبانی شوند.
 به گفته وی این تیم  متشکل  از پزشک عمومی، پزشک خانواده وپزشک صنعتی  و پرستاراست که وضعیت سلامت بیمارانی که باید درخانه قرنطینه شوند را رصد می کنند ومشاوره  و توصیه های درمانی  لازم را تا زمانی که درمان  کامل صورت  گیرد ارایه می کنند.
 دکتر بهزادی افزود: این تیم به طور مستقل سازمان دهی و بدون محدودیت تجهیز شده است تا  پیگیری مداوم ازوضعیت بیماران را انجام دهد.
به گفته وی ،  پیگیری ها عمدتا  تلفنی است اما اگر بیمارانی  که قرنطینه  خانگی دارند نیاز به ارجاع  به پزشک داشته باشند ، این عمل  به سرعت صورت می گیرد. در حال حاضر،لیست و تلفن تماس  این افراد در اختیار تیم پشتیبانی قرار می گیرد  تا پیگیری مستمر از وضعیت سلامت آنها صورت پذیرد.
 وی تصریح کرد: با  پیگیری این گروه  ضمن اینکه میزان  بستری  افراد در بیمارستان کاهش می یابد ولی نظارت بر  وضعیت بیماران کاهش نمی یابد و بیمارانی  که جهت  قرنطینه خانگی  در منزل هستند مورد پایش  24 ساعته قرار می گیرند واز طریق کانال ارتباطی 1519  با تیم تخصصی  و آموزشی در ارتباط هستند.
رییس کمیته بحران  بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران تاکید کرد: مهم ترین  اصل برای انتقال این بیماری  که به شکل اپیدمی  در آمده است  قطع زنجیره  انتقال  است. قطع زنجیره انتقال ، مهمترین  عامل  است که  با کاهش سطح تماس آدم ها ،تردد کمتر، نرفتن به مسافرت و قطع  رفت وآمد  خانوادگی  و توجه به علایم مشابه سرما  خوردگی ،  میسر می شود و ریسک انتقال  وشیوع   بیماری بدین ترتیب کاهش  می یابد.
 
وی گفت: گروه پزشکی ودرمانی در خط مقدم  مقابله  با بیماری و بالطبع آسیب پذیرتر هستند و  اکنون  نیز تعدادی ازهمکاران  پزشک و پرستار بیمارستان نفت تهران مبتلا شده اند که تعدادی مرخص  وبرخی درحال درمان هستند. با این وجود، تیم درمان  با شجاعت  وجدیت  سنگر درمان  را حفظ کرده است.
 همچنین همکاران بهداشت ودرمان  صنعت نفت  تهران که به عنوان پشتیبان  کادر پزشکی عمل می کنند هم به نوعی  در ریسک ابتلا قرار دارند که سعی می شود محافظت های لازم  از آن ها انجام شود.
دکتر بهزادی خاطرنشان کرد : در صورتی که  اطلاعات کارکنان  صنعت نفت  که  در ادارات دیگر مبتلا می شوند به ما  در بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران اطلاع رسانی شود. این امکان فراهم  می شود که نیازهای این  همکاران درقالب پروتکل های درمانی تامین  شود وتیم  واکنش بتواند آموزش ها  ودرمان های لازم را  از طریق 1519  و با حضور در محل کار به  آنها توضیح  دهند.
 رییس بهداشت ودرمان صنعت نف تهران  درباره وضعیت درمانگاه های  تحت پوشش  و شرایط بیماران در بیمارستان نفت تهران گفت:  سیستم  تریاژ بیماران تنفسی در درمانگاه ها مستقر هستند وبیماران تب دار تنفسی به مسیر خاصی هدایت  ومعاینه می شوند .
وی تاکید کرد: از 8 اسفند ماه تا کنون ، 2 هزارو246 نفراز مراجعه کنندگان  به مراکز درمانی  تحت پوشش، دارای علایم تنفسی بودند  که پس از بررسی های صورت گرفته ، 40 نفراز آنها به بیمارستان ارجاع شدند.
 همچنین  درمدت یاد شده حدود 65  نفر بستری  در بیمارستان  صنعت نفت تهران داشتیم  که 20 نفراز آنها  بهبود یافتند و ترخیص شدند.
 به گفته بهزادی، در گروه اطفال  ونوجوانان ، خوشبختانه بستری وگزارشی از بیماری کرونا  نداشتیم که امیدواریم این وضعیت  تا آخر دوره  پیدمی این بیماری در بیمارستان نفت تهران برقرار باشد.
 بررسی  آمار نشان می دهد،  روند مراجعه  بیماران  ثابت بوده و فزاینده نبوده است  ولی بیمارانی  که نیاز به بستری در بیمارستان دارند کاهش نداشته است .
  وی توصیه کرد: همکارانی که  به مراکزدرمانی  مراجعه می کنند اگرنیاز به  بستری باشد، بستری می شوند و عده ای که می توانند درمنزل قرنطینه شوند،  توصیه های بهداشتی و پزشکی را  تا سلامتی وبهبودی کامل جدی بگیرند.
۱۷ اسفند ۱۳۹۸ ۱۷:۴۴
تعداد بازدید : ۵۵۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید