درسامانه 1519 این امکان فراهم شده است که هم به پرسش های تماس گیرندگان درخصوص کرونا پاسخ داده شود و هم روند درمان آنها رصد شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران، طبق دستوردکتر بهزادی ریاست بهداشت و درمان صنعت نفت تهران، 5 نفر پزشک درواحد کال سنتر مستقر شده اند تا از طریق سامانه 1519 پاسخگوی پرسش ها و ابهامات درمانی درمورد کرونا باشند.
با تغییراتی که در سامانه 1519 ایجاد شده است، افراد می توانند با تماس با زیر شاخه 5 در خصوص بیماری کرونا ، علایم آن ، نحوه مراجعه و روند درمان آن، راهنمایی لازم رادریافت کنند.
شایان ذکر است، این 5 پزشک همه روزه از ساعت 7صبح تا 19 عصر در دو شیفت صبح و عصر به تماس گیرندگان مشاوره می دهند و اگر هم دراین میان موردی مشکوک به کرونا باشد، امکان ارجاع به تریاژ خاکستری درمانگاه های نزدیک محل سکونت افراد و یا بیمارستان نفت فراهم می شود.
همچنین برای افرادی که بعد از ساعت 19 تماس بگیرند نیز فایل صوتی 5 دقیقه ای در سامانه 1519 ایجاد شده است که پس از اعلام ساعت کاری ، به تماس گیرنده اطلاعاتی داده می شود.
از دیگرتغییرات اعمال شده درسامانه 1519، استفاده از پیام های یک دقیقه ای مربوط به کرونا است که به جای آهنگ انتظار برای تماس گیرندگان پخش می شود.
از دیگر اقداماتی که کارکنان واحد کال سنتر در سامانه 1519 انجام می دهند، این است که با افرادی که از بیمارستان ترخیص شده اند تماس میگیرند و پیگیر روند درمان آنها در منزل نیز هستند .
در حال حاضر، اطلاعات ارایه شده از طریق سامانه 1519 روزانه بررسی می شود . توصیه های بهداشتی وپیشگیری به افراد اعلام می شود وگزارش ها در کمیته بحران، روزانه مورد بررسی قرار می گیرد.