سال جهش تولید
امروز چهارشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ ۰۹:۲۸
 

اخبار

توصیه های تغذیه ای برای مقابله با کرونا

رعایت نکات تغذیه ای نقش به سزایی در پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا وهمچنین بهبود افرادی که دچاراین بیماری شده اند دارد .
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران، دکترعلی جزایری  با اشاره به نقش تاثیر گذار تغذیه در بهبود و  یا تشدید  اغلب بیماری ها از جمله کرونا  گفت:  جهت ارتفاء سطح ایمنی خود، ر‍‍ژیم پرپروتئین مصرف کنید. مصرف مایعات را  به هر 15 دقیقه یکبار ( به اندازه یک جرعه ) برسانید.
 به گفته دکتر جزایری ، مصرف روزانه یک عدد مولتی ویتامین، جهت تقویت سیستم ایمنی و صرف مکمل روی در دوز پایین مفید است و  با خوردن  حبوبات، گوشتها، سبوس و جو، تامین می شود.
  همچنین توصیه می شود، در صورت کمبود ویتامین D ، بر اساس دوزهای تجویز شده، سطح ویتامین D  بدن خود را بالا ببرید و این روزها بیشتر از انار قرمز، کدو حلوایی، کیوی، پرتقال توسرخ، لیمو ترش و  نارنج استفاده کنید.
 وی درباره باورهای اشتباهی که  درباره  کرونا رایج شده است  گفت: اینکه سیر و زنجبیل، از ابتلا به کرونا جلوگیری می کند، اصلا  پایه علمی ندارد، همچنین  سردی و گرمی مواد غذایی، هیچ ارتباطی با درمان کرونا ندارد . ویتامین C، موجود در مواد غذایی دارای اثر مضر نیست و با خیال راحت، از انواع مرکبات، فلفل دلمه ای، کیوی و.. مصرف  کنید.  منتهی  پوست مرکبات را حتما قبل از مصرف، با مایع دستشویی بشویید.
 دکتر جزایری تاکید کرد:  ازمصرف گوشت های نیم پز مثل استیک، کوبیده، کوفته، دل، جگر و قلوه  و تخم مرغ عسلی پرهیز کنید و تخم مرغ  و گوشت کاملا پخته بخورید. در این روزها از کلوچه ها و شیرینی جات یا مواد غذایی که به صورت باز در داخل متروها یا غرفه های کنار خیابان، فروخته می شوند، هرگز نخورید.
 به گفته این متخصص تغذیه  از گذاشتن نان بر روی میزهای فلزی جهت خنک شدن نان در جلوی نانوایی ها پرهیز  کنید.  هرگز نان خود را با چاقو و وسایل عمومی در نانوایی ها برش نزنید. شاید دست اشخاص قبلی به کرونا آلوده باشد.
 در آخر اینکه آجیل یا میوه های خشکی که سطح آن باز است  یا کنار خیابان ها فروخته می شوند را نخرید.تا جای ممکن در بیرون از منزل غذا نخورید. (به ویژه غذاهایی ماننند انواع ساندویچ و سالاد ها که با دست فرد تهیه کننده در ارتباط است )و همچنین   در محیط کار، از قندان های مشترک استفاده نکنید.
۱۳ اسفند ۱۳۹۸ ۰۹:۵۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید