سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۱۰:۰۴

اخبار

آمادگی و تجهیز بیمارستان نفت تهران برای مقابله با " کرونا ویروس جدید"

متخصص عفونی بیمارستان نفت تهران، ضمن تشریح علایم بیماری کرونا و راه های پیشگیری از انتقال آن، اعلام کرد: خوشبختانه هیچ مورد مشکوکی در بیمارستان نفت تهران مشاهده نشده است و آمادگی کامل برای مقابله با آن در بیمارستان نفت تهران وجود دارد.
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران،  دکترهمتیان  در کلاس " آنچه باید درمورد کرونا ویروس جدید بدانیم " به اقدامات  پیشگیرانه انجام شده در بیمارستان نفت تهران اشاره کرد.
 وی توضیح داد: یک بخش در بیمارستان به امکانات لازم برای مقابله  با موارد احتمالی   مبتلایان به کرونا  تجهیز  وامکان تست های تخصصی در بیمارستان نفت تهران  فراهم  وبه پرسنل بخش درمان بخصوص کارکنان اورژانس ،آموزش های لازم داده شده است.
 وی تشریح کرد: علایم بیماری شامل تب و گاهی مشکلات تنفسی مانند تنگی نفس، تنفس سریع  ، گلودرد و آبریزش بینی است. اولین مبتلایان این بیماری در "ووهان" چین  در بازار خوراک دریایی کار می‌کردند  یا در آنجا حضور داشتند؛ ولی با توجه به گسترش بیماری در افرادی که با حیوانات در تماس نبودند سازمان بهداشت جهانی انتقال انسان به انسان را نیز مد نظر قرار داد.
 به گفته دکتر همتیان شیوع این ویروس موجب ایجاد بحرانی جهانی و بهداشتی شد. اکثر کشورهای دنیا مسافرانی که این اواخر به چین سفر داشتند را مورد ارزیابی یا قرنطینه قرار دادند و برخی پروازهای دنیا به چین لغو شده‌اند.
کلاس آموزشی با عنوان " آنچه باید در مورد کرونا ویروس جدید بدانیم در سالن آمفی تاتر بیمارستان مرکزی نفت تهران برگزار شد . در این برنامه آموزشی جمع کثیری از گروه های پزشکی ، پیراپزشکی ، کارکنان اداری بیمارستان و مراکز درمانی خانواده و صنعتی حضور داشتند .همچنین شرکت کنندگان به طرح سوالات خود در ارتباط با بیماری کرونا پرداختند .

در دسامبر ۲۰۱۹ در شهر "ووهان" چین جدیدترین گونه از کروناویروس به نام  nCoV-2019 با همه‌گیری در انسان شیوع پیدا کرد.
 با عبور تعداد قربانیان ویروس کرونا از مرز هزار نفر،  سازمان جهانی بهداشت برای بیماری ناشی از آن،  نام رسمی ۱۹-COVID   انتخاب کرده است  قبل از کرونا ویروس این همه گیری در  انسان  دیده نشده بود.
۲۹ بهمن ۱۳۹۸ ۱۰:۲۶
تعداد بازدید : ۱,۵۳۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید