سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ ۰۶:۵۹

اخبار

اهمیت تغذیه با شیر مادر در سلامت مادر و نوزاد

تغذیه با شیر مادر علاوه بر رشد کودک در سلامتی مادر هم تاثیر گذار است ، در مورد فواید شیر مادر مطالب بسیاری برای گفتن است؛ اما اگر بخواهیم به صورت خلاصه به برخی از فواید تغذیه با شیر مادر برای شیرخواران و برای مادر اشاره بکنیم.

میترا وکیل زاده سرپرستار بخش زنان و زایمان  بیمارستان نفت تهران و مسئول بلوک زایمان و رابط مادران در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت ، با اشاره به برنامه این بخش در هفته جهانی ترویج تغذیه با شیر مادر گفت : تغذیه با شیر مادر یکی از مهمترین فاکتورهای حفظ سلامت شیرخواران و کودکان هست،  این موهبت الهی است ، شیر مادر به لحاظ داشتن مواد پروتئینی و ویتامینی بسیار برای شیرخواران و کودکان نوپا مغذی و قوی است .

وی افزود: نام گذاری هفته ایی به نام هفته ترویج تغذیه با شیر مادر نشان از اهمیت این موضوع است تا از فرصت استفاده و از مزایای این تغذیه طبیعی در جامعه مخصوصا برای بانوان صحبت شود.

وکیل زاده تصریح کرد : شیر مادر غذایی است  که میتواند موجب تقویت مغز و افزایش ضریب هوشی IQ کودکان باشد  و کودکانی که به طور کامل و انحصاری از شیر مادر تغذیه میکنند از هوش و قدرت بالاتری برخوردارند.

سرپرستار بخش زنان و زایمان  بیمارستان نفت تهران ادامه داد: تغذیه با شیر مادر علاوه بر رشد کودک در سلامتی مادر هم تاثیر گذار است ، در مورد فواید شیر مادر مطالب بسیاری برای گفتن است؛ اما اگر بخواهیم به صورت خلاصه به برخی از فواید تغذیه با شیر مادر برای شیرخواران و برای مادر اشاره بکنیم. می‌تونیم به این نکات بپردازیم که فاکتورهای ایمنی که از طریق شیر مادر به بدن نوزاد منتقل می‌شود، سطح دفاعی سیستم ایمنی نوزاد را بالا می‌برد و بنابراین بدن او را در برابر ابتلا به عفونت‌ها مصون نگه می‌دارد و به عبارت دیگر نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند کمتر از سایرین به عفونت ها مبتلا می‌شوند و اگر هم ابتلای به عفونت ها داشته باشند طول دوره بیماری شان کوتاه‌تر است.

و مسئول بلوک زایمان و رابط مادر بیمارستان نفت تهران گفت : با توجه به شعار امسال که حمایت همه جانبه ترویج تغذیه با شیر مادر برای همه است ، هدف کلی برنامه ترویج تغذیه با شیر مادر، ارتقا سطح سلامت، رشد و تغذیه کودکان از طریق تغذیه شیرخواران با شیر مادر است که در بیمارستان نفت تهران اقداماتی از جمله : برگزاری کلاس های آموزشی دوران بارداری،آموزشهای روش صحیح شیردهی،برقراری ارتباط تماس پوستی مادر و نوزاد از همان لحظات اولیه تولد توسط همراهی ماما،رفع مشکلات شیردهی توسط کارشناسان از زمان تولد تا ترخیص مادر و نوزاد، آموزش نحوه استفاده از وسایل کمکی برای شیردهی و ......... از جمله اقدامات بود.

وکیل زاده بیان اظهار داشت : بیمارستان فوق تخصصی صنعت نفت تهران با توجه به این مهم سالهاست که در امر آموزش تشویق وترویج تغذیه با شیر مادر اقدامات موثری انجام داده است و بعنوان بیمارستان دوستدار کودک دارای لوح می باشد.

وی ضمن تشکر از تمامی همکاران تلاشگر و سخت کوش خود ، گفت : کارشناسان ما در زمینه های مختلف از جمله مزایای تغذیه با شیر مادر ، مشکلات شیردهی ، توانمند سازی و آماده کردن مادر و نوزاد فعالیت های گسترده ایی انجام داده اند و بصورت شبانه روزی بصورت گروه حامیان شیر مادر که شماره تماس آنها در اختیار مادران است  در حال ارائه خدمت به خانواده بزرگ نفت هستند.


هفته شیر مادر 19
هفته شیر مادر 18
هفته شیر مادر 17
هفته شیر مادر 16
هفته شیر مادر 15
هفته شیر مادر 14
هفته شیر مادر 13
هفته شیر مادر 12
هفته شیر مادر 11
هفته شیر مادر 10
هفته شیر مادر 9
هفته شیر مادر 8
هفته شیر مادر 7
هفته شیر مادر 6
هفته شیر مادر 5
هفته شیر مادر 4
هفته شیر مادر 3
هفته شیر مادر 2
هفته شیر مادر 1

۲۷ اَمرداد ۱۴۰۳ ۰۹:۳۲
تعداد بازدید : ۳۱۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید