سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۲:۲۲

اخبار

رسالت بهداشت حرفه ای ارتقا سطح سلامت جسمی و روانی پرسنل تحت پوشش است

رییس ایمنی و بهداشت حرفه ایی بهداشت و درمان صنعت نفت گفت : تمام تلاش ما این است پیشرو ترین در حوزه خود باشیم و با توجه به شعار امسال روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای ، برنامه ریزی های متعددی برای ارتقای سطح سلامت افراد تحت پوشش داریم.

آزاده طالبان رییس واحد ایمنی و بهداشت حرفه ایی بهداشت و درمان صنعت نفت تهران در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی سازمان فرآیند کار در این واحد را اندازه گیری و ارزیابی عوامل زیان آور محیط کار ، ریسک های ایمنی و بهداشتی  و کنترل آن عنوان کرد و گفت :  کنترل همه آن‌ها در جهت حفظ سلامت جسمی، روحی و اجتماعی تمامی کارکنان است.

وی افزود : واحد بهداشت حرفه ای معاونت طب صنعتی بهداشت تهران با قدمتی طولانی در ارائه خدمات مهندسی بهداشت حرفه ایی همیشه پیشرو بوده و تنها مرکزی در بین مناطق سازمان است که  مجوز ارائه خدمات مهندسی بهداشت حرفه ایی در شناسایی و اندازه گیری عوامل زیان آور محیط کار (مانند عوامل فیزیکی، شیمیایی و ارگونومیکی) و آسیب‌های ناشی از کار را دارد .

طالبان بیان کرد : پیشگیری از بیماری و حفظ سلامتی کارکنان در برابر عوامل خطر، تشخیص و شناسایی خطرات ناشی از کار و بهبود سلامت از رسالت های اصلی‌ بهداشت حرفه‌ای به شمار می‌رود.

رییس ایمنی و بهداشت حرفه ایی بهداشت و درمان صنعت نفت تهران تصریح کرد : وظایف ما تنها به این موارد ختم نمی‌شود و موارد دیگر را هم شامل می‌شود،  از جمله به شناسایی، نمونه‌برداری و ارزیابی عوامل خطر در محیط کار، نظارت بر انجام و اجرای صحیح  آیین‌نامه‌های ایمنی و  بهداشت شغلی در محل کار، همکاری با پزشک طب کار در فرآیند معاینات شغلی ، صدور مجوزهای کار در فعالیت های غیر روتین، نظارت و پیگیری اجرای سنجه های اعتباربخشی مرتبط با ایمنی و بهداشت حرفه ای در بیمارستان،مدیریت مواد شیمیایی،نظارت بر عملکرد HSEپیمانکاران، مسئولیت HSE  بهداشت و درمان و بحث ایمنی جدا از بحث بهداشت شغلی و ...... اشاره کرد.

طالبان اظهار کرد: در روز بزرگداشت بهداشت حرفه ایی به منظور معرفی این واحد و ایجاد تعاملات  با HSE شرکت ها میز خدمت در شرکت های نفتی از جمله ستاد خطوط لوله و مخابرات و پایانه های نفتی با همکاری واحد روانشناسی ، تغذیه و متخصص کار برپا شد که مورد استقبال هم قرار گرفت.

وی در پایان با تشکر از همکاران پرتلاش و فعال خود در این حوزه گفت : ما در بهداشت و درمان صنعت نفت تهران بشخ اجرایی و بخش نظارت را برعهده داریم ، تمام تلاش ما این است که بهترین خدمات را ارائه کنیم باتوجه به گستردگی فعالیت ها برخی از اقدامات کمتر دیده میشود.


009
بهداشت حرفه‌ای 1403 8
بهداشت حرفه‌ای 1403 7
بهداشت حرفه‌ای 1403 6
بهداشت حرفه‌ای 1403 5
بهداشت حرفه‌ای 1403 4
بهداشت حرفه‌ای 1403 3
بهداشت حرفه‌ای 1403 2
0066
بهداشت حرفه‌ای 1403 1

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۰۵
تعداد بازدید : ۱۴۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید