سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ ۰۴:۳۵

اخبار

ارتقاء کمی وکیفی خدمات درمانگاه آزادی صنعت نفت تهران

رئیس درمانگاه خانواده عمومی آزادی صنعت نفت از ارتقاء و رشد کمی و کیفی خدمات درمانی در این درمانگاه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت تهران دکتر صادق مشتری دوست با اشاره به اخذ مجوز راه اندازی بخش رادیولوژی و سونوگرافی از دانشگاه و مرکز انرژی اتمی کل کشور اعلام کرد:  به زودی با اخذ مجوزهای فوق الذکر امکان انجام ماموگرافی،سونوگرافی و عکس های رادیولوژی و OPG در مرکز درمانی آزادی فراهم  می شود.
 وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر خدمات اسکن استخوانی(بن اسکن) و رادیولوژی (X-Rey)  در درمانگاه آزادی ارائه می شود.
وی با اشاره به حساسیت درمانگاه آزادی جهت ارایه خدمات کیفی تر به مراجعین بیان کرد: در این درمانگاه به عنوان بزرگترین درمانگاه صنعت نفت در تهران با حدود بیش از 18 هزار نفر جمعیت تحت پوشش تلاش  می شود که با ارائه خدمات با کیفیت بالا و ارایه آموزش های کاربردی به کارکنان، رضایت مراجعین تامین شود.
به گفته وی هر پزشک خانواده نسبت به ارایه خدمات به خانواده های تحت پوشش بین  2هزارو 200 تا 2 هزارو700 نفر اقدام می کند و بموازات آن بخش پرستاری و اورژانس نیزخدمات دهی متوازن و مناسب خود را به خانواده های تحت پوشش ارائه می دهند.
در ادامه ایشان خاطر نشان کرد:  پس ازراه اندازی دستگاه سنجش تراکم استخوان در درمانگاه آزادی و در صورت نیاز می توان  برای راه اندازی بخش های سونوگرافی در شیفت شب اورژانس این درمانگاه  اقدام کرد.
بخش سونوگرافی درمانگاه آزادی با ظرفیت پذیرش 25 تا 30 بیمار در روز پتانسیل پذیرش بیماران بیشتر را با جذب نیروی متخصص مورد نیاز و راه اندازی کامل بخش سونوگرافی دارد  که با عملی شدن این اقدام،  لیست انتظار بیمارستان صنعت نفت در بخش سونوگرافی سبک تر و کاسته می شود و این امر سبب ارتقاء رضایت مندی مراجعین به این بخش در بیمارستان صنعت نفت تهران نیز خواهد شد.
وی با توجه به اهمیت آموزش نیروهای شاغل درمانی در درمانگاه آزادی جهت ارایه خدمات کیفی تر اظهار امیدواری کرد:  با ارائه این آموزش ها امکان ارائه خدمات بیش از پیش مهیا شود تا بدینوسیله با توجه به امکانات خوب و پتانسیل بالای این درمانگاه بتوانیم نسبت به وظیفه حرفه ای خود اقدام کنیم.
وی با اشاره به فضای مناسب درمانگاه از نظر متراژ و نصب دوربین های کافی در ساختمان  گفت: چنانچه نیروهای کافی برای نگهداشت ساختمان و پارکینگ خودروها در اختیار قرار گیرد،میتوان در شیفت های روز و شب نسبت به خدمات دهی به مراجعین اقدام و رضایت بیشتر مراجعین را تامین کرد.
در ادامه وی  به ضرورت رفع مشکلات بیمه ای کارکنان پیمانکاری نیز اشاره کرد که با انجام پیگیری های مذکور انشاالله رضایت و امید به کار همکاران یاد شده نیز تامین شود.
رئیس درمانگاه خانواده آزادی با اشاره به ارائه خدمات دندانپزشکی در این درمانگاه گفت : در بخش دندانپزشکی نیز خدمات دهی اورتز و پروتز(روکش دندان) آغازشده است.
دکتر مشتری دوست در خصوص اجرای طرح نسخه های سیستمی و الکترونیکی نیز گفت : این طرح شروع و در تلاش هستیم که با اجرایی شدن آن، صدور نسخ کاغذی جمع آوری و به شکل الکترونیک صادر شود.
وی خاطر نشان کرد:در این درمانگاه با 100 نفر پرسنل شامل پزشکان،پرستاران،خدمات و کارمندان اداری  به ارائه خدمات مکرر روزانه در سه شیفت کاری می پردازند این در حالی است که تعداد حدود 20 پزشک متخصص و فوق تخصص نیز با این درمانگاه همکاری دارند.
رئیس درمانگاه خانواده آزادی گفت : در این درمانگاه واحد و بخش دیالیز نیز فعال  است و به 35 بیمارثابت در هر هفته سه جلسه و هر جلسه 4 ساعت برای هر بیمار خدمات ارائه می شود.
وی در نهایت افزود : با انجام اقدامات فوق الذکر و اضافه نمودن خدمات دهی در بخش های آزمایشگاه،فیزیوتراپی،دیالیز،دندانپزشکی،پلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی،داروخانه،پزشکان خانواده و اورژانس و پرستاری درآمدهای درمانگاه نسبت به سال 1399 در سال های 1400 و 1401 از افزایش چشمگیری برخوردار بوده است.
۱۸ شهریور ۱۴۰۲ ۰۷:۱۸
تعداد بازدید : ۲۷۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید