سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۶ اَمرداد ۱۴۰۳ ۱۰:۰۴

اخبار

تشخیص درست و مراقبت های پرستاری نجات بخش بیماران آریتمی قلبی

شناخت علایم آریتمی و به کارگیری درمان های دارویی و غیر دارویی صحیح و به موقع می تواند برای فرد مبتلا نجات بخش باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران ؛ دکتر مهرداد فرجی افزود:  دیس ریتمی  به معنی  اختلال در ریتم قلبی  و مسیر هدایت الکتریکی قلب است.
 وی گفت:  در صورت ایجاد دیس ریتمی  و عدم تشخیص، عوارض جبران ناپذیری به فرد وارد  می شود  از این رو این مشکل  باید در دقایق اول مراجعه فرد به مرکز درمانی تشخیص وبرای درمان آن اقدام شود.
دکتر فرجی در کارگاه  آموزشی که امروز 25 مرداد ماه که در بیمارستان نفت تهران برگزار شده بود در مورد «اورژانس های آریتمی های قلبی »، «بلوک های قلبی »، «خواندن نوارقلب و تفسیر آن» و داروهای موردنیاز و مراقبت های پرستاری  مطالبی  را ارائه داد و آموزش شناخت  آریتمی، درمان های دارویی و غیر دارویی  مورد نیاز را تشریح کرد.
 به گفته  این متخصص  طب اورژانس، برخی  آریتمی ها کشنده و خطرناک و عوارض جبران ناپذیر دارند و باید در دقایق اولیه  درمان شود همچنین در زمان ترخیص نیز  برای برخی موارد می توان  برای  بیمارتوصیه های مراقبتی کرد.
 برپایه این گزارش، در این کارگاه آموزشی ، دکتر فرجی انواع آریتمی‌هاازجمله آریتمی‌ها(ضربان قلب آهسته) و تاکی آریتمی ها(ضربان قلب تند) ، بلوک های قلبی و شیوه برخورد و مراقبت پرستاری  با این  پدیده را تشریح کرد .
آریتمی قلبی علائم جزئی تا شدید دارد و درصورتی‌که یک مشکل سلامتی جدی باشد، می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری همچون ایست قلبی و مرگ را در پی داشته باشد.
آریتمی‌های خطرناک درصورتی‌که تحت کنترل و درمان قرار نگیرند، می‌توانند عوارضی همچون اختلال هوشیاری، نارسایی قلبی، ایست قلبی، سکته قلبی و حتی مرگ ناگهانی ایجاد کنند.
۲۵ اَمرداد ۱۴۰۲ ۱۳:۱۷
تعداد بازدید : ۴۴۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید