سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۵:۱۰

اخبار

معجزه همدلی/ نجات جان نوزاد تازه متولد شده بعد از 14 روز

بخش NICU بیمارستان فوق تخصصی صنعت نفت تهران بعد از گذشت 14 روز تلاش بی وقفه کادر درمان امروز 15 آبانماه شاهد ترخیص نوزادی بود که خانواده او غیر شرکتی بودند .

دکتر عبدالحمید ادراکی رئیس بخش NICUدر گفتگو با خبرنگار روابط عمومی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ، با تاکید بر ظرفیت بالا و کادری مجرب و دلسوز و ارائه خدمات عالی این بخش گفت : در این بخش نوزادان نارس و دارای وزن پایین که نیاز به  مانیتورینگ  و مراقبت  ویژه دارند و یا مشکلات تنفسی، گوارش، عفونت، اختلال متابولیسم و ناهنجاری مادرزادی و زردی پرخطر دارند، خدمات دریافت می نمایند .

 وی افزود  : با توجه به خدمات بی نظیر بخش  NIOC  بیمارستان فوق تخصصی صنعت نفت در سطح استان تهران ، پذیرش بیماران غیر شرکتی با 50 درصد ظرفیت کلید خورد .

دکتر اداراکی ادامه داد : در حال حاضر از بیمارستان های خاتم ، مهراد و عرفان نیایش پذیرش بیمار صورت گرفته است که در این مورد آخر بیمار با شرایط بسیار خطرناک و خونریزی ریه در پنجمین ساعت تولد به بیمارستان صنعت نفت تهران منتقل شد.

رئیس بخش NICU بیمارستان فوق تخصصی صنعت نفت تهران اظهار داشت : خوشبختانه بعد از گذشت 14 روز بستری و مانیتورینگ  و مراقبت  ویژه ،  امروز نوزاد به همراه مادر با حال عمومی مساعد ترخیص میشود و از شرایط خوبی برخوردار است و شاهد رضایت مندی والدین این نوزاد هستیم.

وی خاطر نشان کرد : این بخش از لحاظ امکانات و کادر درمان بسیار ظرفیت بالایی دارد و در صورت پذیرش بیماران غیرشرکتی علاوه بر اینکه هیچ خللی در ارائه خدمات وارد نمیشود بلکه موجب افزایش توانمندی هم خواهد شد.

دعای خیر من بدرقه راه کادر درمان

مادر نوزاد بستری شده در بخش  NICU بیمارستان فوق تخصصی صنعت نفت تهران در ابتدا صحبت های خود سلامتی فرزندش را معجزه خواند و گفت : امروز که به لطف الهی، بهبودی حاصل و از بیمارستان ترخیص می شویم  باید از زحمات کادر درمان و تلاش های ارزنده پرستاران مهربان و  دلسوز صمیمانه قدردانی نمایم.

وی که در مدت زمان بستری نوزاد خود در بیمارستان حضور داشت ، سلامتی را ثروت دانست و گفت : در لحظه های نا امیدی ، تلاش بی وقفه و جهاد عاشقانه کادر درمان بصورت شبانه روزی ، خاطره ی در دل من حک کرده که هیچ گاه فراموش نخواهم کرد  ، کادر درمان به ویژه پرستاران ایثارگرانه به حرفه خود می‌پرداختند و در برخورد با بیماران علاوه بر صبر و حوصله ؛ روحیه از دست رفته را به خانواده وی باز میگردانند.

 

نجات جان نوزاد تازه متولد شده بعد از 14 روز  4
نجات جان نوزاد تازه متولد شده بعد از 14 روز  3
نجات جان نوزاد تازه متولد شده بعد از 14 روز  2
نجات جان نوزاد تازه متولد شده بعد از 14 روز  1

۱۵ آبان ۱۴۰۱ ۱۵:۲۵
تعداد بازدید : ۷۹۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید