سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۱۵:۴۵

اخبار

بررسی مشکلات درمانگاه های خانواده بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران

جلسه بررسی مشکلات ومسائل کارکنان درمانگاه های خانواده در بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران با حضوررئیس بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران وروسای این درمانگاه ها برگزارشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران، دراین نشست دکترمحمد رضا یاوری رئیس بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران با اشاره به مشکل پایه  سازمانی پرسنل گفت: بخش بسیار زیادی از پزشکان وپرستاران، سالها است در پایه سازمانی خود متوقف شده اند و انتظارارتقا سازمانی را دارند.
 وی تصریح کرد: حل مشکل سمت ها وگریدهای سازمانی کارکنان در گرو حمایت  مدیریت منابع انسانی صنعت نفت از کارکنان بهداشت ودرمان صنعت نفت است که اغلب نیروهای متخصص و ممتاز بهداشت ودرمان صنعت نفت را در برمی گیرد.
در ادامه دکتریاوری با شنیدن صحبت های روسای درمانگاههای خانواده درخصوص اینکه با وقوع پاندمی کرونا و ابتلای تعداد قابل توجهی ازکارکنان بهداشت ودرمان  صنعت نفت تهران به این بیماری، دراین درمانگاه ها با مشکل  کمبود نیروی کارآمد، مواجه شده اند با اشاره به اینکه بسیاری از مراجعین مبتلا به کرونا، بی علامت هستند گفت: کارکنان درمانگاه ها درخط مقدم مبارزه با کرونا هستند و از این بابت این همکاران نیز در خطر ابتلا قراردارند.
 وی همچنین ضمن تشکرازمدیریت های پیشین بویژه دکتربهزادی رئیس سابق  این مجموعه برای ارتقا تجهیزات دربیمارستان و درمانگاهای خانواده  صنعت نفت تهران  گفت: به زودی با بهره گیری ازحضور نیروی متخصص مهندسی پزشکی، بررسی وضعیت  تجهیزات درمانگاه ها دردستورکارقرارمی گیرد تا برای تامین تجهیزات تصمیم گیری شود.
 در ادامه دکتر قرشی، مسئول درمانگاه های خانواده بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران با بیان اینکه جمعیت تحت پوشش درمانگاه های  بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران 49  هزارنفررا دربرمی گیرد گفت: از اواخر سال گذشته به دلیل وقوع کرونا، فراخوان جدیدی انجام نشده است، اما پیگیری و خدمات به بیماران متوقف نشده است.
  قرشی توضیح داد: دراین دوران، تمرکز  به ارایه خدمات به بیماران تحت پوشش بود که دچار بیماری های مزمن  از جمله فشار خون ، بیماری قلبی و دیابت  هستند  که به صورت تلفنی  و حضوری  پیگیری و درمان  می شوند.
 همچنین ارایه خدمات به بیماران مشکوک به کرونا  نیزدر تمام مراکز سلامت  خانواده  با ایجاد لاین خاکستری فراهم شده است
 وی ادامه داد: همچنین مسئول درمانگاه های خانواده در بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران با اشاره به  کمبود  نیرو دردرمانگاه های  شبانه روزی خانواده گفت: درمانگاه هایی مثل درمانگاه آزادی  بخصوص  در شیفت شب و عصر با حداقل نیرو  فعال هستند درحالیکه  مراجعه به این درمانگاه ها  نسبتا قابل ملاحظه است وهمکاران ما دراین  درمانگاهها  به دلیل  تغییرات و بازنشستگی  و ابتلا برخی از همکاران به کرونا  در مرخصی استعلاجی  به سر می برند.
 قرشی گفت: درمانگاه آزادی در نیمه اول سال 99 حدود صد هزار مراجعه و  800 مورد دیالیزداشتند که نشان دهنده این امر است که در ایام کرونا نیزمراجعه به درمانگاه خانواده  آزادی کاهش چشمگیری نداشته است.
وی ادامه داد: همچنین  به منظور کاهش تردد بیماران به بیمارستان  و ارایه خدمات بهتر،  با واحد  امور دارویی ، هماهنگی های لازم صوت گرفته است  تا داروهای تخصصی از طریق  پزشکان خانواده  مستقر در درمانگاه های خانواده تجدید نسخه  شود.
 همچنین درپایان این نشست، با تاکید بر لزوم ارتباط مستمر وموثر، مقرر شد جلسات روسای  درمانگاه های خانواده با حضور مسئولین بیمارستان نفت  و  رئیس بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران به طور ماهانه برگزار شود وگزارش های لازم دراین خصوص ارایه شود. 

 

درمانگاه

درمانگاه
درمانگاه

درمانگاه

۲ آذر ۱۳۹۹ ۱۰:۲۱
تعداد بازدید : ۱,۲۸۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید