سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۳:۰۳

اخبار

نصب اکسیژن ساز جدید دربیمارستان نفت تهران

افزایش ضریب ایمنی برای درمان بیماران کوید 19

با نصب اکسیژن ساز جدید در بیمارستان نفت تهران، تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران مبتلا به کرونا و بیماران دیگر بخش ها بدون وقفه تامین می شود و مشکلی ایجاد نخواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی  بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران، کیوان اسفندیاری رئیس خدمات عمومی  با بیان این مطلب از  نصب اکسیژن ساز جدید با  ظرفیت  600 لیتر بر دقیقه  در بیمارستان نفت تهران خبر داد.
 به گفته وی، با توجه به  افزایش بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان نفت تهران ،مصرف اکسیژن  برای درمان بیماران این بخش بالا رفت که همین امر،خرید  دستگاه جدید اکسیژن ساز با درجه خلوص بالا را در اولویت قرار داد تا نگرانی از بابت کمبود اکسیژن  در بخش های کرونا  و اتاق های عمل و«ICU» در آینده  وجود نداشته باشد.
 اسفندیاری افزود:  دستگاه جدید  اکسیژن ساز خریداری، آماده سازی،جانمایی محیطی  و نصب  شد   که این عملیات را  25 نفر از کارکنان  واحد فنی مهندسی وتعمیرات  بیمارستان نفت تهران انجام دادند .
به گفته  امیر نوری  مسئول  فنی مهندسی  بیمارستان نفت ،  آنچه در نصب  وراه اندازی این دستگاه اهمیت دارد، سرعت  عمل انجام کار بود که با توجه به نیاز  فوری  دربیمارستان به نصب دستگاه جدید اکسیژن ساز،کارکنان  گارگاه ،تاسیسات  با همکاری وهماهنگی لازم  اقدامات  مربوط به کابل کشی، جابجایی دستگاه قدیم ، مناسب سازی فضا، زیر سازی ،  جابجایی  و همچنین  لوله کشی  مسی o2 و کارهای زیر بنایی  صورت گرفت وسپس  نصب  را انجام دادند.
 وی با بیان اینکه قبل از نصب دستگاه جدید باید دستگاه قدیمی جابجا می شد گفت:  با توجه به نیاز شدید بیمارستان به اکسیژن کارکنان واحد تعمیرات ، دستگاه اکسیژین ساز قبلی را از سرویس خارج کردند وپس از اقدامات لازم، این دستگاه اکسیژن سازرا در مدت 5 ساعت در مدار قرار دادند.همچنین با  توجه به نیاز بیمارستان  به این اکسیژن ساز،  دستگاه اکسیژن ساز جدید را نیز همکاران  جابه جا کردند  که این جابجایی  از ساعت 22 تا   4:30 صبح روز بعد  به طول انجامید.
 نوری تصریح کرد:  پس از نصب  دستگاه اکسیژن ساز جدید، تعمیرات اساسی «overhaul» دستگاه قدیمی در دستورکار قراردارد که  بخش اصلی  را همکاران ما در واحد تعمیرات  انجام می دهند تا در شرایط اضطرار، به عنوان پشتیبان مورد استفاده قرار گیرد
 نوری  افزود:  در فرآیند نصب آموزش های لازم برای کارکنان صورت گرفت ، تا برای نگهداری و تعمیرات دستگاه  اکسیژن ساز جدید  مشکلی ایجاد نشود.
دستگاه اکسیژن ساز بیمارستانی از تجهیزات سرمایه ‌ای مورد نیاز بیمارستان  است که به خصوص در بخش های  بیماران مبتلا به کرونا دارای ارزش حیاتی است . لازم به  ذکر است پیش از این نیز  دو دستگاه اکسیژن ساز با ظرفیت های  150 لیتر و 200 لیتر تولید اکسیژن  در این  بیمارستان را انجام می دادند.
با افزایش بیماران مبتلا به کرونا ، برای پیشگیری از کمبود  اکسیژن در  بخش ها،  دستگاه اکسیژن سازجدید ایرانی  با ظرفیت  600 لیتر در دقیقه خریداری شد  که دارای خلوص اکسیژن  بالای 90 درصد است.

اکسیژن ساز
اکسیژن ساز

 

اکسیژن ساز

اکسیژن ساز
اکسیژن ساز
اکسیژن ساز
اکسیژن ساز
اکسیژن ساز
اکسیژن ساز

اکسیژن ساز
اکسیژن ساز

اکسیژن ساز

اکسیژن ساز

۲۶ آبان ۱۳۹۹ ۱۱:۱۰
تعداد بازدید : ۸۸۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید