سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۳:۵۰
 

اخبار

تسهیل استفاده از خدمات درمان غیرمستقیم برای مبتلایان کوید19

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت تهران اعلام کرد: شرایط استفاده از خدمات بیمارستان‌های طرف قرارداد با بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران وسازمان بازنشستگی نفت برای مبتلایان کوید19 تسهیل می‌شود.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت تهران، دکتر محمد رضا یاوری در بازدید از درمانگاه کرج با اعلام  این مطلب  افزود: با دستورمدیرعامل سازمان  بهداشت ودرمان صنعت نفت ونشستی که با معاون  بهداشت ودرمان  صندوق های بازنشستگی صنعت نفت داشتیم مقرر شد، درمان بیماران مبتلا به کوید 19 که در بیمارستان های خارج از بیمارستان نفت تهران بستری می شوند به دلیل مشکلات مالی، دچار تعویق نشود و هزینه مربوط به ودیعه و فرانشیزاین دسته از بیماران تامین شود.
 وی اظهار داشت: با توجه به دامنه وسیع قراردادها با بیمارستان های سطح شهر تهران، کلیه شاغلین تحت پوشش  بهداشت ودرمان  که به دلیل  ابتلا به بیماری کرونا نیاز به بستری وخدمات درمانی دارند در صورت  مراجعه  به بیمارستان ها  ومراکز طرف قرارداد بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران ونیز صندوق های بازنشستگی می توانند از خدمات  درمانی  لازم برخوردارشوند و صورت حساب متعاقبا اعلام شود.
 وی تاکید کرد: فرانشیز سهم درمان بیماران مبتلا به کرونا را  بهداشت ودرمان  صنعت نفت تهران متقبل  شده است  ومتعاقبا از حقوق آنها کم می شود.
 دکتر یاوری خاطر نشان کرد: با توجه به هزینه بالای  ودیعه  بیمارستان ها،  تلاش شده است برای کلیه شاغلین و بازنشستگانی که دارای دفترچه معتبر درمانی نفت هستند  و دسترسی به بیمارستان  نفت تهران را ندارند این امکان فراهم شود تا به سرعت در بیمارستان های مربوطه برای درمان کرونا  پذیرش شوند و درمان  آنان به دلیل  مشکل  تامین مبلغ ودیعه ویا فرانشیز مخدوش نشود.
وی با بیان اینکه  در حال حاضر، درمان  مبتلایان  کرونا در بیمارستان نفت تهران موفقیت آمیزاست گفت: روند درمان و داروهای مورد استفاده  در بیمارستانهای طرف قرار داد برای درمان کوید19 نیز، طبق پروتکل های وزارت بهداشت انجام می شود ونگرانی از این بابت وجود ندارد.
 دکتر یاوری در ادامه  با اشاره به عملکرد  مدیریت  درمانگاه کرج ، گفت:  اقدامات مربوط به   درمان غیر مستقیم  و  معاینات  دوره ای و پزشکی خانواده  دراین درمانگاه  از شرایط مطلوبی برخورداراست به نحوی که با وجود کرونا ، انجام معاینات دوره ای این مرکزکاهش نیافته است.
  در ادامه دکتر شمس الهی رئیس درمانگاه کرج توضیح داد:  برای انجام معاینات دوره ای ، کارکنان درمانگاه  کرج در قالب تیم سیار به مراکزتحت پوشش مراجعه می کنند و معاینات دوره ای را انجام می دهند به همین دلیل درایام کرونا  نیز معاینات دوره ای متوقف نشد.  
 ازدیگرموارد مطرح شده در درمانگاه کرج،  پیگیری  مسایل حقوقی و شهری ساختمان ، تعمیرات مورد نیاز ، بهسازی بخش اورژانس  این درمانگاه، بود که به زودی  مورد بررسی و پیگیری  قرار می گیرند.
  دکتر شمس الهی اظهار امیدواری کرد: با ارایه  طرح توسعه ومناسب سازی فضای  اورژانس، بودجه مناسبی  برای  این بخش اختصاص داده شود.
 همچنین در ادامه  از بخش دندانپزشکی و بخش زنان و مامایی درمانگاه کرج  که به تازگی  نوسازی شده است بازدید  به عمل آمد و نظرات مراجعین دندانپزشکی در خصوص خدمات  ارایه شده سوال شد که  اگرچه اغلب مراجعین  از خدمات فعلی و رعایت اصول  بهداشتی بخصوص در دوران کرونا رضایت داشتند ، اما تقاضای  افزایش خدمات  تخصصی دندانپزشکی را مطرح کردند.
  رییس بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران  در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر دریافتی پرسنل  نه تنها دردرمانگاه کرج  بلکه در دیگر مراکزدرمانی نیز به  دلیل شرایط خاص ناشی از بحران کوید19 دچار کاهش جدی شده است خاطر نشان کرد: با پیگیری های انجام شده، اقدامات ترمیمی مالی برای  پزشکان ، کادر درمان  شاغل در بخش خاکستری وسفید بیمارستانی و  حتی بخش  اداری و پشتیبانی در نظر گرفته شده است  که امیدواریم موثر باشد.

کرج

کرج
کرج
کرج
   

۲۵ آبان ۱۳۹۹ ۰۹:۵۴
تعداد بازدید : ۶۲۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید