سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ۱۱:۴۹
 

اخبار

روز جهانی کودک؛ مقابله کودکان با هیولای کرونا

ماسک ها اجازه نمی دهند، ویروس زشت کرونا وارد بدن شود.

ماسک ها اجازه نمی دهند ، ویروس  زشت کرونا وارد بدن شود. این نمونه ای از بازی هایی است  که در مهد کودک بیمارستان نفت تهران  انجام می شود و در آن  نقش  ویروس  را مربی مهد  و نقش ماسک ها را کودکان ایفا می کنند.

به همین ترتیب  در کلاس نقاشی نیز کودکی  با یادگیری  ها ی کودکانه  اش  در سن قبل  از مدرسه   با  نقاشی  دو  آدم  که یکی  ماسک زده  و  داخل  شکم اش   میوه  دارد  وآن  دیگری  را  بدون ماسک کشیده است  که درون  شکم اش  ویروس کرونا  جای گرفته است.
 این اقدامات  نمونه ای  از فعالیت  مربیان مهد کودک بیمارستان نفت تهران و آموزش های کودکان  این مهد است که پس از شیوع کرونا  در کشور،  طی 7  ماه گذشته به شکل های مختلف  انجام می شود ، تا همکارانی که  از خدمات  مهد کودک بیمارستان نفت بهره مند می شوند، کمتراضطراب سلامتی  خود و کودکانشان  را داشته باشند.
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت  و درمان صنعت نفت تهران،  امروز 16مهر ماه مصادف با روز جهانی کودک به بیمارستان  نفت تهران  رفتم تا از کودکانی که حتی در ایام کرونا   به دلیل شرایط  خاص شغلی   و  خانوادگی امکان  ماندن در خانه را ندارند و در مهد  کودک به سر می برند ، سراغی بگیرم.
در سال های گذشته  روز جهانی کودک با شور و هیجان  و با برنامه های  متفاوت و مفرح ی مثل  اجرای  سرود کودکانه ، نمایش،  بازدید، کشیدن  نقاشی و حضور هنرمندان  در  این مهد کودک  برگزار می شد.  اما باید قبول کنیم کرونا  آمد و  خیلی ها را درگیر  کرد و بزرگتر ها را ترساند بالطبع این ترس به خصوص والدینی که فرزند و علی الخصوص خردسال  دارند بیشتر بود و هست  و همین امر بسیاری از برنامه های  روز کودک را لغو کرد.
  به گفته  خانم ناظریان مسوول مهد کودک بیمارستان نفت تهران، ترس  از کرونا با اثبات درگیری و ابتلای  کودکان  به این بیماری  بیشتر شد و مهد کودک مانند  دیگر اماکن  که  تجمع افراد را دارد  نیز شامل  اتخاذ تصمیمات بهینه  و کاربردی  بهداشتی  و موثرشد.   بخصوص  اینکه مربیان  با کودکان  سرو کار دارد وهمین امر اهمیت  موضوع را  دوچندان می کند
 آنچه باید مورد توجه قرار گیرد آن است که  در این چالش  عظیم  ناخواسته  جهانی مانند  مکان ها ی دیگر اولین  قدم تعطیلی  مهد کودک  بود  که برای پرسنل بیمارستان  که  در ایام کرونا، کارشان بیشتر شده  بود ، بزرگترین  مشکل را برای  والدین  ایجاد   می کرد . در  چنین شرایطی   مدیریت  به طور  موقت  تصمیم گرفت با  اعمال  پروتکل های بهداشتی  مهد کودک را تعطیل   نکنند  تا  پرسنل بیمارستان  که در ایام کرونا مشغول به کار هستند، دغدغه کمتری  داشته باشند. تصمیمات  اخذ شده  با آموزش  کودکان  به رعایت  نکاتی چون  استفاده از ماسک ، فاصله گذاری  شستشوی مکرر دست ،  ضد عفونی  و گند ضدایی محیط   بهداشت تنفسی, عدم استفاده  اشتراکی  از وسایل  و اصول کلی  شد که خوشبختانه به خوبی پیش رفت.
 به گفته یکی از مربیان مهد کودک ،  در محدوده  مهد کودک  بیش از پیش  به رعایت  قوانین تعریف شده  بهداشتی  پرداخته شد  که  البته ناگفته نماند ، آموزش به کودکان  تکنیک و روش  خاص  خود  را نیاز دارد . کودکان قادر به تعمیق در  شناخت های  خود نیستند ،  به همین دلیل،  بازی  بزرگترین  و بهترین  وسیله یادگیری و بهترین وسیله آموزشی است  که  با تبعیت از  اصول آموزش کودکان با موضوعات  سلامت  و کرونا  در قالب  های هنری  از جمله  شعر، قصه گویی ، داستان و نقاشی  به کودکان ارایه می شود.
  بر پایه این گزارش، طبق نظریه های  روانشناسان  و متخصصان  علوم رفتاری  کودکان ،  قصه گویی  و  نشان  دادن  احساسات  با نقاشی ، در مورد  عامل اضطراب  در کودکان،  راهکار مناسبی  است  که  بهره گیری از این روش ها ، درکاهش  اضطراب  ناشی از کرونا  بسیارکمک کننده است.
  آنچه مسلم است ،  درایام کرونا که بسیاری از مهد های کودک با چالش اقتصادی و  رعایت   پروتکل های بهداشتی مواجه  هستند،  حمایت  مدیریت بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران  و  زحمات   کارکنان  مهد کودک  اعم از  مربیان و نیروهای خدمات  موجب شد تا  دراین ایام نیز مهد کودک بیمارستان نفت  به کار خود مشغول باشد و در روز کودک  سال 1399 اگرچه  هم تعداد کودکانی که  در مهد کودک از آنها نگهداری می شود  و هم  برنامه هایی  تفریحی و شاد  کاهش یافته است اما طنین  صدای سلامتی و شادی کودکان  همکاران ما  در این مهد کودک به گوش می رسد که   بسیار خوشایند است.

۱۶ مهر ۱۳۹۹ ۱۶:۵۴
تعداد بازدید : ۹۲۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید