سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۱۹

اخبار

حذف پرونده های کاغذی از دندانپزشکی بیمارستان نفت تهران

با راه اندازی و اجرای پروژه پرونده الکترونیک ، درپلی کلینیک دندانپزشکی بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران، پرونده های کاغذی حذف و پرونده های الکترونیک جایگزین آنها می شود.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت تهران، ازاول اردیبهشت ماه امسال که نرم افزار پرونده الکترونیک مورد استفاده قرار گرفته است، اطلاعات کامل هزار و 115 نفر از مراجعین به شکل پرونده الکترونیک ثبت شده است. البته لازم به یادآوری است  مقدمات ومنابع علمی  مورد نیاز این نرم افزار از سال  97  با تاکید دکتر علی بهزادی رییس بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران و دکتر جهانی رییس دندانپزشکی  بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران آغاز شده است.
دستاورد های این پروژه شامل تشکیل  پرونده الکترونیک، حذف مرحله تحویل  پرونده  مقوایی به بیماران و ارجاع سیستمی  به بخشهای مورد نیازدرمانی است .
همچنین ، ثبت معاینه و طرح  درمان  دندانپزشکی،بیماری ها و هشدارهای پزشکی ، کارهای انجام شده  در بخش اورژانس و ارجاع به سایر بخش ها  بصورت الکترونیک  در پرونده بیمار ثبت می شود .
با به کارگیری نرم افزار دندانپزشکی " heal me" ، تهیه رادیو گرافی  های “P.A” و”B.W” از بیماران  بصورت دیجیتالی انجام می شود و عکس های مربوطه  در نرم افزاردندانپزشکی  ذخیره می شود.
 استفاده از کلیشه های  رادیوگرافی، داروی  ظهور و ثبوت فیلم ، جلدهای نگهدارنده فیلم ها و کلیه اقلام  اداری وکاغذی مربوط به بخش رادیولوژی  از  این بخش  حذف  شود که مراحل درمان را سریعتر و آسانتر می کند. 
برپایه  این گزارش،  اسکن و ذخیره سازی تمام فرم های مشاوره ، تعهدنامه  و رضایت نامه ها  و سایر مدارک  که تا پیش از این، در حجم  زیادی از بایگانی بخش های مختلف، نگه داری می شد وفضای زیادی را اشغال  می کرد از این پس  از طریق نرم افزار پرونده الکترونیک انجام می شود.
 همچنین ثبت و ذخیره کلیه مشاوره ها، ارجاعات بین بخشی یا  ارجاعات بین درمانگاهها وپلی کلینیک دندانپزشکی، خدمات انجام شده برای بیمار وسوابق قبلی این خدمات نیز  امکان پذیر  شده است. 
نوبت دهی سیستمی  و ارسال پیامک یاد آوری و اطلاع رسانی وقت داده شده به بیماران  نیز  از طریق این نرم افزار قابل اجرا است.
 آنچه مسلم است، پیشرفت های علمی  ایجاد شده در زمینه کامپیوتر، نرم افزار  وسخت افزار ، این امکان  را ایجاد کرده است  تا  سازمانهای مختلف ، به منظور  حفظ محیط زیست، تا حد ممکن  استفاده از کاغذ  یا پرونده های  کاغذی  را به حداقل  برسانند .صرفه جویی بسیار زیاد در مصرف  کاغذ های روزانه ، رعایت  اصول حفظ  وایمنی  محیط زیست،جلوگیری از انتقال  بیماری های مختلف هنگام جابجا کردن پرونده های  پزشکی در تمامی قسمتهای  یک واحد یا کلینیک دندانپزشکی ، از جمله  دستاورد های به کار گیری پرونده الکترونیک است.
باتوجه به  شرایط فعلی که بیماری کرونا شیوع دارد، حذف پرونده های کاغذی و  راه اندازی واجرای  پروژه  پرونده  الکترونیک  دندانپزشکی  درعدم انتقال  ویروس  کرونا  و شکستن  زنجیره   ابتلا  به این بیماری ، موثر است  و انجام آسانتر، سریعتر وایمن تر امور بیماران ، افزایش رضایتمندی شاغلین  وخانواده  های آنان را در پی دارد.
برای اجرای پروژه پرونده الکترونیک دندانپزشکی  heal me” “  همکاری های لازم  میان متخصصین رشته های مختلف دندانپزشکی، واحد انفورماتیک  بهداشت و درمان صنعت نفت تهران، واحد انفورماتیک پلی کلینیک دندانپزشکی  و تیم برنامه نویس  طرف قرار داد با سازمان بهداشت ودرمان صنعت نفت،  صورت گرفته است.
با توجه به داده ها و قابلیت های پروژه  پرونده الکترونیک، امکان  فرا گیری  پرونده الکترونیک در کل سطح بهداشت و درمان صنعت نفت کشور وجود دارد .البته  ویژگی  ها ومحاسن استفاده از این نرم افزار در  زمان  اجرا  بیشتر نمایان می شود.
 همچنین  بابکارگیری  پرونده الکترونیک ،تجربیاتی دراین مسیر بدست می آید که موجب پیشرفت روند اجرایی پروژه پرونده الکترونیک دندانپزشکی در سایر واحدهای دندانپزشکی بهداشت و درمان  صنعت نفت تهران وسایر شهرستان های تابعه وزارت نفت، می شود.
 انتظار می رود،با  اجرای این طرح گام مهمی  در  راستای ارتقا وافزایش رضایتمندی  شاغلین  وخانواده های صنعت نفت  برداشته شود   .

پرونده

پرونده
پرونده
سایت دندانپزشکی

۱۷ شهریور ۱۳۹۹ ۱۰:۵۷
تعداد بازدید : ۱,۱۸۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید