سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۵:۳۵

اخبار

افتتاح بخش کاردرمانی در بخش اعصاب و روان بیمارستان نفت تهران

براساس تفاهمنامه روسای دانشکده علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی و رییس بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران، که حاصل جلسات هم اندیشی با گروه روانپزشکی بیمارستان نفت تهران است، واحد کاردرمانی بخش اعصاب و روان بیمارستان نفت تهران در طبقه اول ساختمان اعصاب و روان این بیمارستان راه اندازی شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان  صنعت نفت تهران، دکتر ژاله گلستانی رییس بخش اعصاب و روان  در  حاشیه  افتتاح  واحد کاردرمانی بخش اعصاب و روان  بیمارستان نفت تهران گفت:  کاردرمانی یکی از درمان های مهم   روانپزشکی است  که در کنار   درمانهای اختصاصی   همکاران   روانشناس  و مددکار،  نقش موثری در توانبخشی  و کاهش مشکلات  بیماران اعصاب و روان دارد.
 وی توضیح داد: در حال حاضر در  این  بخش،  فقط برای بیماران  بزرگسال  و بستری  در بیمارستان ، خدمات  کاردرمانی ارایه می شود ولی با توجه به امکانات  و فضای مناسب  این بخش  که مطابق با استاندارد های  کاردرمانی  است  بعد از فروکش کردن  بحران کرونا ، برای  بیماران سرپایی نیز خدمات ارایه می شود.
گلستانی افزود: فعالیت  کاردرمانی در بخش اعصاب و روان هر روز هفته از صبح تا  بعداز ظهر، با حضور یک  کاردرمانگر مرد ، تحت  نظر  خانم دکتر نوری   دکترای کار درمانی  و استاد دانشگاه علوم پزشکی  شهید بهشتی  شروع شده است و  رییس بخش  اعصاب و روان   بر این فعالیتها    نظارت مستقیم دارد ، بیماران بخش ، بر اساس تشخیص  روانپزشک معالج   به کار درمانی  معرفی  و درمان توانبخشی برای آنها شروع می شود.  به زودی  یک کاردرمانگر خانم  نیز با این بخش همکاری خواهد کرد.
 رییس بخش اعصاب و روان بیمارستان نفت تهران تاکید کرد:  با توجه به اینکه در حین بیماری ،  فعالیتهای فیزیکی و توانایی  های شناختی  بیماران اعصاب و روان ،  کاهش می یابد؛ این جلسات  یک ساعت و نیم تا دو ساعته  کاردرمانی ، ارتقا توانمندی های  جسمی، ذهنی وروانی را برای این بیماران  در پی دارد.
  این متخصص اعصاب و روان  تاکید کرد : برای  ارزیابی  کاردرمانی انجام شده  برای بیماران،   پیشرفت  درمان سنجیده  می شود و براساس  گزارش های روزانه ای که  بعد از هر جلسه توسط کار درمانگر ارایه   می شود ، فرد مورد ارزیابی قرار می گیرد و همچنین  با  تست های  استانداری چون  جدول مقیاس ارزیابی کلی عملکرد (GAF)، وضعیت بیمار سنجیده می شود .
 در  ادامه میلاد  ابوالحسنی  کاردرمانگر بخش اعصاب و روان بیمارستان نفت تهران  با تشریح فعالیت های  کاردرمانی گفت:  کاردرمانی  علم  استفاده از فعالیت هدفمند برای افرادی است که در اثر آسیب یا بیماری دچار مصدومیت،  اختلال عملکرد روانی، اجتماعی، رشدی، اختلالات یادگیری، سالخوردگی شده اند،  تا حداکثر استقلال برای  انجام کارهای شخصی  ایجاد شود  و با بالا بردن کیفیت زندگی  و حفظ سلامتی، ازناتوانی فرد جلوگیری شود.
 وی افزود: رویکرد کاردرمانی استفاده از فعالیت های  هدفمند، درجهت بهبود شرایط جسمی و روحی  است  که کاردرمانگر با  مداخلاتی  که در حیطه  کار، استراحت، سرگرمی وی  دارد به ارزیابی  مهارت های  مختلف و شناختی ، ارزیابی اجتماعی  و رعایت بهداشت فردی  بیمار  کمک  می کند.
 ابوالحسنی  تصریح کرد:  کاردرمانگراز دو طریق، در ارزیابی شناختی ، به تیم درمان کمک  می کند  تا برنامه ریزی  مناسبی  برای درمان فرد داشته باشند ،  همچنین در زمان ترخیص  بیمار نیز  مشاوره های لازم ارایه می شود و میزان توانمندی  فرد  مشخص می شود.
 این کارشناس ارشد  کاردرمانی گفت:  تلفیق  فعالیت و تکنیک های شناختی   با تاکید بر انجام فعالیتهای  روزمره ، به عزت نفس، کنترل خشم، ابراز وجود و شناخت نقاط ضعف وقوت  فرد کمک می کند و با استفاده از فعالیت های گروهی ،تمرینات بدنی و بازی های سرگرم کننده، هنرهای دستی، تشکیل گروه های ورزشی و انجام یوگا و همچنین با انجام تمرینات و تکنیک های آرامبخش، از ناراحتی های جسمانی بیماران اعصاب و روان مانند لرزش، سفتی عضلات و درد آنها کاسته می شود.

 

کاردرمانی
کاردرمانی

 

کاررررر

 

کاردرمانی

۱۲ اَمرداد ۱۳۹۹ ۱۳:۱۴
تعداد بازدید : ۳,۰۲۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید