سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۰۷

اخبار

بیش از 40 نمونه گیری روزانه برای تست کرونا

با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا، از ابتدای تیرماه روزانه 40 تا 60مورد نمونه گیری مربوط به کرونا درآزمایشگاه تشخیص طبی بیمارستان نفت تهران انجام می شود.

 

 

دکتر افتخار به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران، دکتر الهام افتخار رییس  آزمایشگاه بیمارستان نفت تهران  با بیان این مطلب  افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر در شیفت شب هم نمونه گیری انجام می شود، احتمال دارد  بخش مولکولار نیزدر دوشیفت  صبح و عصرفعال شود تا زمان پاسخ دهی به کمترین مدت  برسد.
 به گفته وی از اواخر بهمن ماه با شیوع بیماری کرونا،  هم زمان با  اسکن ریه ،  نمونه گیری از بیماران در دو گروه  بیماران بستری و بیماران سرپایی  و انجام اقدامات تشخیصی عمومی  آغاز شد و با نمونه گیری  و ارسال سریع و ایمن به آزمایشگاه های مرجع ، تلاش شد  به تشخیص بیماری  کمک شود.
 وی گفت: به منظور جلوگیری از آلودگی  نمونه ها، اتاق نمونه گیری تجهیز شد و استفاده ازلامپ”UV”   ،فیلترهوا با فشار منفی  در نظرگرفته شد تا  بقیه بیماران و پرسنل در معرض تنفس و ترشحات  نمونه های کرونایی قرار نگیرند و امکان انتقال بیماری از این طریق به کمترین  حد برسد.
 افتخار بابیان اینکه دقت در نمونه گیری بسیار مهم است، تصریح کرد: استفاده از نیروهای مجرب و  استاندارد سازی محیط  نمونه گیری موجب شد  تا  صحت نمونه های  گرفته شده قابل  تایید باشد و در نمونه ها، شاهد کمترین میزان منفی کاذب  و آلودگی باشیم.
  وی درخصوص وضعیت سلامتی  کارکنان آزمایشگاه گفت:  استفاده از وسایل حفاظت شخصی، رعایت پروتکل ها و استقرار یک نفر از همکاران در تریاژخاکستری برای  جلوگیری از انتقال  ویروس به دیگر بخش ها ، موجب شد، خوشبختانه  کارکنان آزمایشگاه در پیک اول کرونا  در سلامتی کامل باشند.
 دکتر افتخار افزود:  استفاده  از کیت اپیدمیولوژی سلولوژی IGG ,IGM که برمبنای سنجش  آنتی بادی است ، برای تمام پرسنل  تریاژ و  دیگر پرسنل بیمارستان نفت تهران که  با  بیماری کوید  درگیر هستند، مورد استفاده قرار گرفت تا وضعیت ایمنی بدن  آنها سنجیده شود.
  وی جذب   نیروی متخصص و راه اندازی بخش مولکولارآزمایشگاه را از اقدامات مهم  در ایام کرونا  دانست ودر این باره گفت: با راه اندازی این بخش  علاوه بر جواب آزمایش های مربوط به کرونا و دیگر بیماری ها از جمله  سرطان ، مشکلات ژنتیکی  در بیمارستان نفت تعیین می شود و نیازی به ارسال نمونه ها به  آزمایشگاه های مرجع کاهش می یابد.
  رییس آزمایشگاه تشخیص طبی بیمارستان نفت تهران اظهار امیدواری کرد: با راه اندازی بخش مولکولار"  PCR"  و گسترش فعالیت های آن بخش،جواب تست های کرونا یک روزه  آماده شود.

آزمایشگاه
آزمایشگاه
آزمایشگاه
آزمایشگاه

 

 

۲۹ تیر ۱۳۹۹ ۱۲:۴۳
تعداد بازدید : ۱,۵۸۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید