سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۱۵:۳۳

اخبار

افزایش امکانات تخصصی مرکز سلامت خانواده صنعت نفت آزادی

با راه اندازی بخش دیالیز مرکز سلامت خانواده صنعت نفت آزادی ،گام موثری در افزایش امکانات تخصصی این درمانگاه برداشته شد تا هم بار بیمارستان کاهش پیدا کند و هم ایمنی، کیفیت وکمیت خدمات درمانی تخصصی برای کارکنان صنعت نفت درتهران افزایش یابد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران، دکتر محمد سلاسل رییس  مرکز سلامت خانواده  صنعت نفت آزادی  با اشاره به اینکه 22 هزار نفر تحت پوشش این درمانگاه هستند، گفت:  با توجه به ظرفیت پذیرش 10 تخت در فاز اول در دوشیفت  صبح وعصر فعال است ودر صورت نیاز و افزایش بیماران، شیفت شب نیز در نظر گرفته می شود.
 وی توضیح داد: در دوران کرونا به منظور کاهش ریسک  ابتلای  بیماران دیالیزی مراجعه کننده  به بیمارستان نفت تهران، هرچند هنوز بخش دیالیز در بیمارستان  صنعت نفت تهران فعال است، بخش بیماران  روتین دیالیزی به درمانگاه آزادی منتقل شد.
به گفته وی، اقدامات اولیه  این طرح از 8 اسفند آغاز شد. روز 5 فروردین 99 اقدامات زیربنایی و نصب تجهیزات انجام شد و پذیرش آزمایشی بیمار از ابتدای اردیبهشت شروع شد و در نهایت از ابتدای  خرداد بخش دیالیز مرکز آزادی فعالیت  خود را آغاز کرد.
 دکتر سلاسل گفت:  اکنون 16 نفر به طور ثابت  دیالیز می شوند که هفته ای 2 تا3 بار مراجعه می کنند وهمچنین بیمارانی که نیاز به  عمل  پیوند دارند  نیز می توانند از خدمات  دیالیز درمانگاه خانواده  آزادی  صنعت نفت بهره مند شوند.
 رییس  درمانگاه آزادی صنعت نفت  با بیان اینکه  پس از بازسازی این درمانگاه  ازسال 96  مرکز قدیم آزادی  متحول شده است  و تعداد مراجعین  افزایش محسوسی داشته است گفت:  در سال 98  حدود 52 هزار  و 614 نفر  در کلینیک  تخصصی آزادی پذیرش  شده است .این درحالی است که  این تعداد  در سال 96 حدود32 هزار و 598 نفربودند.
وی درباره آمارمراجعین پزشک خانواده و اورژانس گفت:  این آمار از 61 هزار  و61 نفر به 101 هزارو 306 نفر رسید که در صورت  عدم بروز  کرونا  قطعا آمار بالاتر می رفت.
 سلاسل در خصوص  کلینیک  تخصصی قلب  مرکز سلامت  خانواده  آزادی  صنعت نفت توضیح داد: کلینیک قلب  دو روز در هفته  فعال است و هولترمانیتورینگ، اکو، تست ورزش دو روز در هفته انجام می شود و درصورت  افزایش نوبت  وزمان  انتظار  تعداد  روزهای کلینیک  افزایش می یابد. بیماران غیر از  جراحی ، آنژیوگرافی و اسکن قلب همه خدمات تخصصی مورد نیاز قلب را در این درمانگاه  دریافت می کنند غیر از موارد اورژانس نوبت دهی کلینیک  قلب از طریق 1519 است.
 به گفته وی  ازدیگر کلینیک های فعال در درمانگاه خانواده آزادی ، کلینیک گوارش ، کولونوسکوپی و آندوسکوپی نیز در این مرکز انجام می شود بطوری که  سال 98 تعداد افراد آندوسکوپی شده 203 نفر بودند.
 سلاسل در تشریح  فعالیتهای  واحد دندانپزشکی  مرکز  خانواده آزادی گفت:  ارایه خدمات  دندانپزشکی  در سال 96 حدود13  هزار نفر بود که در سال  98 این تعداد به 27 هزار و593 نفر افزایش یافت. همچنین در بخش مراقبت های  بهداشتی  دندانپزشکی در سال گذشته  به 10  هزارنفر خدمات ارایه شد. در حال حاضر  نیز  کلینیک تخصصی  جراحی  فک و صورت نیز یک روز  در هفته دایر است و  این آمادگی  وجود دارد  که خدمات  دندانپزشکی  تخصصی نیز در آینده  دراین مرکز  افزایش یابد.
 رییس مرکز سلامت خانواده آزادی  صنعت نفت  بخش  فیزیوتراپی  درمانگاه آزادی را از دیگر  بخش های مهم دانست و ادامه داد: بخش فیزیوتراپی  این درمانگاه ، بدون  برون سپاری  و با نیروهای شاغل در سازمان بهدداشت ودرمان  صنعت نفت انجام می شود.سال گذشته تا 4 هزارنفر در بخش فیزیوتراپی  پذیرش داشتیم.

 دکتر سلاسل  در پایان، از راه اندازی  مرکز تصویر برداری درمرکز سلامت خانواده  آزادی  صنعت نفت در آینده ای نزدیک خبر داد وگفت: تجهیزات مورد نیاز تصویر برداری  خریداری و نصب شده است ، پس از اخذ مجوز های  لازم از وزارت بهداشت مرکز تصویر برداری این مرکز نیز راه اندازی می شود.

 

ازادی
آزادی
آزادی
آزادی
آزادی
آزادی

۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ۱۵:۰۸
تعداد بازدید : ۳,۹۴۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید