سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۳:۲۴
 

اخبار

آغازعادی سازی شرایط دربیمارستان نفت تهران

فعالیت صد درصدی کلینیک ها، بخش های بستری وجراحی

رییس بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران گفت: با توجه به کاهش شیوع کرونا و کاهش بار بستری بیماران مبتلا به کرونا، دو بخش از سه بخش اختصاص یافته به کرونا تعطیل شد و در حال حاضر فقط یک بخش به کرونا اختصاص یافته است. که امیدواریم با کنترل کامل بیماری، این بخش نیز تعطیل شود.
   دکتر بهزادی  با تشریح وضعیت  بیمارستان نفت تهران گفت:  باتوجه به  نیاز بیماران  و  لزوم ارایه خدمات به  آنها ازاردیبهشت ماه، عادی سازی فعالیت های بیمارستانی  با ظرفیت  پایین آغاز شد واکنون  کلینیک های تخصصی و بخش های بستری با صد درصد  ظرفیت ،  و براساس  تقاضای  بیماران  فعالیت می کنند  که با توجه به اینکه بیماران از طریق 1519 پذیرش می شوند کاملا قابل برنامه ریزی است  تا خدمات دهی به خوبی انجام شود.
 وی تاکید  کرد باتوجه به شرایط خاص بیمارستان، اولویت  ارایه خدمات  به افرادی است که از طریق 1519  نوبت  گیری  و مراجعه کنند .
 وی تصریح کرد:برنامه ریزی کلینیک ها به نحوی است  که ازدحام وتراکم افراد در بیمارستان ایجاد نشود.
  بهزادی افزود:  اتاق های عمل  بیمارستان فعال هستند وهیچ محدودیتی برای اعمال  جراحی نداریم  و همه اقدامات به  طور عادی انجام  می شود . حتی  عمل  پروتز مفصل و... نیز انجام می گیرد.
 دکتر بهزادی  از راه اندای وافزایش فعالیت  کلینیک های تخصصی درمانگاه ها خبر داد و گفت: هدف از ارایه خدمات تخصصی  درمانگاه ها، کاهش تردد بیماران در بیمارستان است.
 رییس بهداشت ودرمان صنعت نفت  تهران  با اعلام اینکه  علاوه بر خدمات اورژانس،  خدمات درمانی  بخش دندانپزشکی   نیز با رعایت  دستورالعمل های  وزارت  بهداشت  آغاز  شده است توضیح داد:  با توجه به اینکه  خدمات دندانپزشکی، مواد "دراپلت"  و "آئروسل " زیادی تولید می شود  خدمات دهی با رعایت   کامل الزامات  بهداشتی  صورت می گیرد.
 دکتر بهزادی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع کرونا  فعالیت  دندانپزشکی های  دیگر مراکز درمانی  کاهش یافته است ، تلاش می شود  تا خدمات  دندانپزشکی  در مراکز درمانی صنعت  نفت تهران بیش از پیش ارایه شود.
 وی  افزود: به منظور تسهیل  استفاده از خدمات دندانپزشکی  برای جمعیت  تحت پوشش،  خدمات دندانپزشکی درمانگاه ها و مرکز  دندانپزشکی بیمارستان نفت تهران  به صورت دو شیفت برنامه ریزی شده است   تا از ازدحام  افراد  در مراکز جلوگیری شود.
  بهزادی  یاد آور شد: به زودی نوبت دهی بخش دندانپزشکی نیز از طریق 1519  انجام می شود  که باید مورد توجه قرار گیرد ، زیرا  غیر از موارد اورژانس، ارایه خدمات  دندانپزشکی منوط به  گرفتن نوبت از  1519 است.
  رییس بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران ،  از راه اندازی  آزمایشگاه pcr  در بیمارستان نفت تهران خبر داد و گفت: باتوجه  به اینکه تست pcr  در حال حاضر معتبر ترین روش تشخیص بیماری کرونا است،  ایجاد آزمایشگاه  pcr  در برنامه کاری  قرار گرفته است و تایک ماه آینده  راه اندازی می شود.
 وی  تاکید کرد:  در شرایط فعلی تست pcr  انجام وبرای آنالیزبه آزمایشگاه های رفرنس فرستاده  می شود.
  بهزادی درباره  انجام تست “IGG” و “IGM”   گفت این دو تست  دارای ارزش اپیدمیولوژیک  هستند،  و برای پرسنل  فعال در بخش  کرونا  مورد استفاده قرار می گیرند  وجنبه مطالعاتی  دارد  که بخش تخصصی  و آزمایشگاه بیمارستان   نفت تهران آن را اجرا می کنند. و براساس نتایج این تست  ایمونولوژیک  تصمیم گیری می شود دامنه انجام این  آزمایش ها در چه سطحی باشد.
  رییس بهداشت درمان صنعت نفت  با تاکید بر اینکه  با تلاش همکاران ما در بیمارستان نفت تهران ، ضدعفونی ، نظافت ،  زمانبندی ونظم دهی مناسب  برقرار شده است ، با این وجود،  مراجعه کنندگان با کمترین همراه  و در صورت امکان بدون همراه به بیمارستان مراجعه و الزامات وفاصله  اجتماعی را رعایت کنند وحتما ازماسک استفاده کنند تا هم زمان با عادی سازی فعالیت  کلینیک  ها  ، احتمال شیوع  کرونا  برای  پرسنل و مراجعین به کمترین حد ممکن برسد.
۱۲ خرداد ۱۳۹۹ ۰۹:۲۶
تعداد بازدید : ۸۳۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید