سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۹:۱۴
 

اخبار

هیچ فوتی درارتباط با کرونا در بیمارستان صنعت نفت تهران مشاهده نشده است

رییس بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران اعلام کرد: نه تنها مرگ ومیر ناشی از کرونا در بیمارستان نفت تهران مشاهده نشده است ، بلکه وضعیت یکی از بیماران مشکوک به کرونا نیز رو به بهبود است.

کرونا

 

 دکترعلی بهزادی درگفت وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت تهران در روز یکشنبه 4 اسفند ماه  گفت: از ابتدای دریافت اخبار شیوع  بیماری  درکشور چین و قبل از اینکه  موارد مشکوک  به کرونا در کشور گزارش شود، کلیه  امکانات  و آمادگی های لازم برای مقابله با این بیماری در بیمارستان صنعت  نفت تهران ایجاد شد.
به گفته وی  اکنون دستورالعمل  کاری  درباره نحوه  تریاژ ومدیریت  بیماران  دارای علایم  مشکوک، در کلیه  مرکز درمانی  در واحد های  درمانی  تهران، کرج و قم استقرار یافته  ودر  این مراکز، نحوه برخورد با بیماران، امکانات  حفاظتی لازم برای واحد ها  پیش بینی  و منطبق با سطح  بحران ومسئولیت ها  در اختیار هر واحد درمانی قرار گرفته است.
 وی توضیح داد:  در بیمارستان نفت تهران، دوبخش جهت پذیرش بیماران احتمالی،   تجهیز و ایزوله شده است و آمادگی کامل برای خدمت رسانی  بیماران احتمالی کرونا وجود دارد.
 دکتر بهزادی با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی  صحیح از شرایط  موجود گفت: دو بیمار  مشکوک به کرونا  در  “ICU”  بستری شده اند  ونمونه  گیری لازم از آنها صورت گرفته  ولی هنوز پاسخ تست ها اعلام  نشده است .
بهزادی  افزود:  یکی از این دونفر از قم مراجعه کرده است، دارای وضعیت بهتری است و امروز از دستگاه  تهویه مکانیکی جدا شده وکاملا هوشیار است  ولی  بیمار دیگر همچنان به دستگاه  وصل است.
 وی تصریح کرد: در دو روز گذشته  3 بیمار  مشکوک به آنفولانزا و کرونا  در بخش  ایزوله  بیمارستان صنعت نفت  تهران بستری شده اند  که این سه نفر نیاز به “ICU” نداشتند .
 دکتر بهزادی   خاطر نشان کرد:  اطلاع رسانی وآموزش های لازم  در دو سطح  پرسنل  بهداشت و درمان صنعت نفت  تهران و   پرسنل صنعت نفت  انجام می شود. اما آنچه اهمیت دارد این است که  کارکنان  صنعت نفت،  درگیر شایعات نشوند و از خود  مراقبت کنند و دچاروحشت نباشند.
 رییس بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران  گفت:  کرونا در حال اپیدمی شدن در کشور است ودرهراپیدمی، امکانات  پیشگیری در اولویت است وعمل به توصیه های   بهداشتی  وزارت بهداشت ودرمان و آموزش  پزشکی و  سازمان بهداشت ودرمان صنعت نفت بسیار اهمیت دارد .
   به  گفته وی مهمترین این توصیه ها ، کاهش حضور در تجمعات  و تماس با افراد  دارای علایم  سرما خورده ( این دوره هم زمان با شیوع آنفولانزا است  که علایم مشترک  با کرونا دارد  وممکن است ما را  دچار اشتباه کند)  وتاکید بر شستن دست ها  است.
  دکتر بهزادی یادآور شد  مواد ضد عفونی و بهداشتی وماسک  منطبق با پروتکل های وزارت بهداشت ودرمان  وآموزش پزشکی  برای استفاده  بیماران  و پرسنل  بخش درمان در نظر گرفته شده است و امکان اینکه این مواد به خارج از مراکز درمانی ارسال شود وجود ندارد. 
 

۴ اسفند ۱۳۹۸ ۱۵:۲۲
تعداد بازدید : ۱,۹۳۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید