سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۴:۴۰
 

اخبار

در دوره آموزشی مهارت های ارتباطی عنوان شد

تاکید برتکریم مراجعین بیمارستان صنعت نفت تهران

رییس بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران گفت: کارکنان بیمارستان صنعت نفت، مکلف هستند به شکلی خدمات ارایه کنند که این بیمارستان برای بیمار جاذبه داشته باشد و حداکثر رضایت در بیمار ایجاد شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران، دکتر علی بهزادی در جلسه بررسی انتقادات و پیشنهادات و آموزش مهارت های ارتباطی، با بیان این مطلب گفت: ارتباط پرستاران با بیمار، همراه بیمار و با دیگر همکاران ازاهمیت ویژه ای برخوردار است به نحوی که پرستاران جوان غیر از مهارت های عملی باید مهارت های مربوط به ارتباط مناسب را با بیمار و همراه وی کسب کنند.
 بهزادی تصریح کرد: با توجه به اینکه  بیمارحق دارد، خدمات درمانی را از بیمارستان های دیگر غیر از بیمارستان نفت  دریافت کند، به همین دلیل  امروزه بحث خدمات دهی به بیماران نسبت به گذشته رقابتی  تر شده است.
وی با اشاره به نقش تاثیرگذارپرستاران گفت: مهمترین رکن  و نقش  تعیین کننده  در درمان ، پرستاران هستند و در این زمینه نقش کلیدی دارند، با توجه به اینکه  این افراد زمان بیشتری  را با بیماران سپری می کنند می توانند نقش موثری  درافزایش خدمات دهی به بیماران داشته باشند.
  وی  احترام و خوشرویی با بیمار و همراه بیمار را نکته مهمی دانست  و گفت : مراجعین باید  ضمن دریافت  خدمات پزشکی و رضایت  از عملکرد  پزشکی مجموعه  پزشکی از نوع گفتار ورفتار پرسنل بویژه  پرستاران رضایت داشته باشند و کارکنان را  مشتاق به خدمت رسانی احساس کنند.
دکتر بهزادی تصریح کرد: در حال حاضربیش از 60 درصد از بازنشستگان صنعت  نفت تمایل دارند از بیمارستان  نفت استفاده  کنند. همچنین فرصتی فراهم شده است که کارکنان  قرارداد موقت نیز ازخدمات بیمارستان بهره مند شوند. به همین دلیل باید زمینه  رضایت  وجذب این بیماران به خوبی فراهم شود.
 وی با اشاره به  شرایط برخی بیماران  گفت: بیمارانی که  به هر دلیلی فرد همراه ندارند و بنا به نیاز درمانی باید  همراه داشته باشند به مراقبت بیشتری نیاز دارند  و حتما باید  نیازهای آنها رفع شود .
 وی تصریح کرد:  آگاهی دادن به بیمار ضروری است واطلاع رسانی  و شفاف سازی در مورد  بیماری فرد  و شرایط درمان وی بسیار اهمیت دارد به نحوی که فرد  و خانواده وی باید در جریان  روند درمان وی  قرار بگیرند.
  دکتر بهزادی  افزود: اغلب  جمعیتی که از بیمارستان نفت تهران خدمات می گیرند، قشر تحصیلکرده هستند و ذهن پرسشگری دارند، به همین دلیل  ما موظف هستیم پرسش های بیمار را دربخش های درمانی پاسخگو باشیم.
 رییس بهداشت درمان صنعت نفت تهران تاکید  کرد: اکرام، احترام، رفع مشکلات  مراجعین  و راهنمایی درست  آنها بسیار اهمیت دارد و از بسیاری از مشکلات جانبی و دوباره کاری ها جلوگیری می کند.
وی لزوم  ایجاد آرامش  روانی  برای بیماران  بخش را  مهم ارزیابی کرد و گفت:  (دستور العمل های علمی ) را در زمینه های مختلف رفتار و  کنترل  بیماران به خصوص بیماران بد حال  و فوتی باید آموزش داده شود و رعایت شود.
 وی بر رعایت حریم بیمار ، احترام به بیمارو احترام میان همکاران تاکید کرد وگفت: جایگاه  کارکنان پزشک ، پرستار ، بهیار ، خدمات و بیمار حتما باید رعایت شود.
دکتر  بهزادی  به سوپروایزرهای بیمارستان نفت تا کید کرد: سوپروایزرها در بازدید های خود از بخش،حتما نظارت مستمر و چند جانبه  داشته باشند؛ بخصوص برای بیماران  خاص که به مراقبت های ویژه نیاز دارند ودراین خصوص با پرسنلی که درانجام وظیفه خود کم کاری داشته اند برخورد شود.
 در پایان  این نشست، پرستاران، بهیاران،  و کمک بهیاران  حاضر در جلسه  مواردی از مشکلات  ومسایل کاری خود را  مطرح کردند که مقرر شد در جلساتی با بخش های  پشتیبانی و اداری این موارد بررسی  و رفع شود.

مهارت ارتباطی
مهارت ارتباطی
مهارت ارتباطی

۳ اسفند ۱۳۹۸ ۰۸:۳۵
تعداد بازدید : ۵۷۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید