سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۹:۵۷

اخبار

مرکز اطلاعات دارویی در بیمارستان نفت تهران ایجاد می شود

به زودی بخش مرکز اطلاعات دارویی تلفنی در بیمارستان نفت تهران ایجاد می شود تا بیماران بتوانند از متخصص مربوطه مشاوره تلفنی دارویی دریافت کنند.
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران، دکتر زهرا کلاهدوز  داروساز بیمارستانی و  رابط دارویی بخش اعتبار بخشی بیمارستان  طی  برگزاری  مراسمی ، در  آستانه روز جهانی ایمنی بیمار که  شعار امسال آن «دارو درمانی بدون آسیب»  نام گرفته است با اعلام این خبر افزود: از طریق  بروشورهای آموزشی و همچنین توضیحات شفاهی  به بیماران اطلاع رسانی شد که مطلع شوند  در بیمارستان نفت تهران، علاوه برخدمات مشاوره دارویی  به بیماران بستری ، تداخلات دارویی  بیماران سرپایی نیز مورد بررسی قرار می گیرد.
 وی خاطر نشان کرد: تداخلات دارویی برای بیمارانی که بیش از 5 قلم دارو استفاده می کنند از اهمیت ویژه ای برخوردار است وحتما باید فرد بیمار و یا همراه وی این موضوع  را با دکتر داروساز بالینی  بیمارستان مطرح کنند.
  دکتر کلاهدوز گفت: رعایت اصول نگهداری  صحیح وطبقه بندی دارو ها از اصول  مورد توجه اعتبار بخشی در بیمارستان  نفت تهران است.
   این دکتر داروساز  توضیح داد: در رابطه با  رعایت  اصول ایمنی  مصرف دارو در در داروخانه بستری و بخش،  جدا کردن دارو های پرخطر نسبت به دیگر دارو ها  در اولویت است که 12 قلم  دارو را شامل می شود.
   به گفته وی  دارو های  پر خطر با لیبل قرمز مشخص می شوند  و دارو های مشابه با لیبل زرد طبقه بندی می شود که از اصول اعتبار بخشی است و رعایت آن الزامی است.
  وی  ادامه داد: پیشنهاد ایجاد مرکز اطلاعات دارویی مطرح و موافقت اولیه برای ایجاد آن در بیمارستان نفت تهران صورت گرفته است و در صورت اختصاص  فضای جدید  این بخش راه اندازی می شود.
به منظور گرامیداشت  این روز، در بیمارستان نفت تلاش شد  اطلاع رسانی به مراجعین  صورت گیرد و بر اهمیت مشارکت همه جانبه بیمارو خانواده وی و ارائه کنندگان خدمات سلامت به عنوان دو محور اصلی جهت ارتقاء ایمنی دارویی و ارتقاء سطح آگاهی و توانمند سازی بیماران و خانواده ایشان جهت رفع ابهام در زمینه داروهای مصرفی تاکید شود.
 در این  این روز دکتر پروا پایدار دکتر داروساز بالینی بیمارستان  وموری احمدی مسئول بهبود کیفیت  و اعتبار بخشی  و کارشناس ایمنی بیمار  حضور داشتند و به پرسش های مراجعین  بیمارستان نفت  پاسخ دادند.
۲۳ شهریور ۱۴۰۱ ۱۶:۴۳
تعداد بازدید : ۴۴۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید