سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۸:۲۹

اخبار

رعایت اصول ارگونومی آسیب های شغلی کادر درمان را کاهش می دهد

چیدمان ارگونومی محیط کار، حذف اقلام غیرضروری، اتخاذ وقفه های استراحت حین کار و انجام حرکات کششی از درد و اختلالات اسکلتی عضلانی و ناراحتی های چشمی پیشگیری می کند.
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران، حمید حسنی، کارشناس ارشد مهندسی بهداشت حرفه ای و مسئول HSE بیمارستان نفت تهران در وبینار « اصول ارگونومی برای کادر درمان» افزود: بکارگیری اصول ارگونومی در بیمارستان و مراکز بهداشتی درمانی علاوه بر کمک به حمل و جابجایی ایمن بیمار، از آسیب شاغلین پیشگیری نموده و باعث کاهش غیبت از کار و هزینه ها برای فرد و سازمان می شود.
 به گفته وی ریسک فاکتورهای ارگونومیک شامل پوسچر یا وضعیت بدنی نامناسب، اعمال نیروی زیاد در زمان بلند کردن و جابجایی بار و تجهیزات، حرکات تکراری، کار نشسته یا ایستاده طولانی مدت، نقاط فشار و ارتعاش هستند.
  حسنی توضیح داد: ارگونومی به مطالعه و بررسی افراد حین کار، جنبه های فیزیکی و روانشناختی محیط کار، نیازهای شغلی، تجهیزات و روش های انجام کار می پردازد. از جمله مزایای ارگونومی پیشگیری از اختلالات اسکلتی عضلانی، ارتقاء سلامت و رضایتمندی کارکنان و افزایش بهره وری در سازمان می باشد.
 این کارشناس HSE خاطر نشان کرد:  از جمله مواردی  که  در مبحث ارگونومی باید مورد توجه قرار بگیرد این است که   به مواردی  چون استفاده روزافزون از کامپیوتر در فرآیندهای کاری، رعایت اصول ارگونومی اداری از جمله نشستن صحیح، از طریق آگاهی  افراد و فراهم سازی امکانات  اهمیت  داده شود.
۲۱ شهریور ۱۴۰۱ ۱۰:۳۹
تعداد بازدید : ۶۱۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید