سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۵:۱۱
 

اخبار

عملکرد دارویی بیمارستان نفت تهران درمجله معتبر پزشکی بین المللی

مجله “Journal of Health Organization and Management” به عملکرد امور دارویی بیمارستان نفت تهران پرداخت که بخشی از پایانه نامه دکترای بازرس دارویی این بیمارستان است.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران،  دکتر فاطمه علیپور بازرس دارویی بیمارستان  فوق تخصصی نفت تهران، با اشاره به کارهایی که چند سال گذشته در این بیمارستان برای  مدیریت بخش دارو انجام شده است، از انتشار این مقاله  در  مجله  “Journal of Health Organization and Management” که از مجلات معتبر  ”ISI” می باشد ، خبر داد.

 وی  توضیح داد: بکارگیری پزشک دارو ساز بالینی، مدیریت استاک بخش ها، طبقه بندی داروها و توجه به اقتصاد دارو و مشاوره های حین ترخیص  ازموارد عنوان شده در مجله “Journal of Health Organization and Management”   است  که به  عملکرد مناسب امور دارویی  بیمارستان فوق تخصصی نفت تهران پرداخته است.
به  گفته علیپور،  براساس موضوع  پایان نامه دکتری وی با موضوع "اقتصاد دارو" تحقیقات میدانی ازعملکرد بیمارستان موفق  وشاخص کشور دراین زمینه در سال 1395 و موافقت  و همراهی مدیریت بیمارستان و بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران، اقدامات و اصلاحاتی در بخش دارویی بیمارستان  نفت تهران صورت گرفت که صرفه جویی مالی و دارویی قابل توجهی به همراه داشت.
وی  افزود : در مرحله  نخست، دارو ها به سه بخش  تقسیم بندی  شد  که گروه اول 80 درصد دارو های گران قیمت  بیمارستان را  در برگرفت و بیشترین تمرکز برروی این داروها بود .
علیپور تصریح کرد: با اجرای این طرح،  یک و نیم  میلیارد تومان ذخیره سازی  و حفظ دارویی داشتیم  که این روند در سال 97  افزایش یافت و همچنان نیز به همین شکل انجام می شود.
 بازرس دارویی بیمارستان  نفت تهران خاطر نشان کرد: با جذب  داروساز بالینی در سیستم  بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران و حضور فعال وی در راندهای پزشکان داخلی بیمارستان  در موقع لزوم، نتایج مثبتی حاصل شد. همچنین  ایجاد کلینیک تداخلات دارویی که از سنجه های  اعتبار سنجی بیمارستان است، با تلاش های  داروساز بالینی بیمارستان به نتیجه رسید.

۵ شهریور ۱۴۰۱ ۱۰:۵۱
تعداد بازدید : ۲۴۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید