سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۳:۴۶

اخبار

آغازبه کار کلینیک غربالگری و پایش بیماری‌های مزمن در شرکت انتقال گازایران

کلینیک غربالگری و پایش بیماری های مزمن با هدف پایش بیماری‌های مزمن غیرواگیر و حفظ کارایی و سلامت افراد و کنترل بیماری‌ها با همکاری بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران در شرکت انتقال گاز ایران آغازبه کارکرد.
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان نفت تهران، هدف از راه اندازی و استقرار کلینیک غربالگری و پایش بیماری‌های مزمن غیر واگیر در شرکت انتقال گاز ایران در واقع انجام مداخلات پیشگیری در سطح ٢ (یعنی انجام مداخلات درمانی و جلوگیری از بروز عوارض ناتوان کننده بیماری‌ها)  و حفظ کارایی و سلامت افراد و شناسایی و کنترل بیماری‌ها در مرحله پره کلینیکال است.
بر پایه این گزارش، مبنای اطلاعات سلامتی شاغلین اطلاعات مربوط به آخرین معاینات شغلی است که در سال ١٤٠٠ انجام شده است. بر پایه ١٣-١٤ شاخص عملکردی نظیر فشارخون، وزن و پروفایل‌های چربی و... عدد ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی در طی١٠ سال آینده محاسبه و متناسب با آن برای مداخلات ورزشی و یا تغذیه و یا درمانی زودرس تصمیم گیری می‌شود.
همچنین این کلینیک حدوداً ٥٠٠ نفر جمعیت سیال در شرکت انتقال دارد و قرار بر این است تا خدمات مشابهی به شرکت نفت مناطق مرکزی در ساختمان روبروی شرکت انتقال گاز با جمعیت رسمی حدود ٢٥٠ نفر هم ارائه شود.
روزهای فعال کلینیک غربالگری و پایش بیماری‌های مزمن غیر واگیر ٥ روز کاری است که در حال حاضر ٤ روز فعالیت پزشکی و یک روز مشاور تغذیه دارد. در کنار این اقدام، تدابیری برای راه‌اندازی کلینیک روانشناسی و روانپزشکی در آینده انجام شده که بنا به درخواست شرکت انتقال گاز ایران و بعلت بالا بودن استرس شغلی کارکنان بزودی این خدمت ارایه می شود.
ضمناً بهداشت و درمان صنعت نفت تهران و طب صنعتی و سلامت کار در نظر دارد تا معاینات دوره ای شاغلین هر دو شرکت در سال جاری و در همین کلینیک و در قالب تیم سیاری انجام شود.
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۳:۴۲
تعداد بازدید : ۲۸۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید