سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۳:۲۴

اخبار

دکتر شاه آبادی: اعتباربخشی در راستای ارائه خدمات برتر به بیماران پیش می‌رود

اعتباربخشی، یک فرصت و تهدید است. فرصت از جهت شناخت نقاط ضعف مراکز درمانی و تهدید به لحاظ امتیاز اعتبار بخشی که می تواند در مسائل مرتبط با درآمدهای بیمارستان و فعالیت های غیردرمانی کاربرد داشته و مشکلات بعدی را به عنوان تهدیدی برای بیمارستان به دنبال داشته باشد.


دکتر علی شاه آبادی، معاون بیمارستان فوق تخصصی مرکزی صنعت نفت تهران در رابطه با اعتباربخشی بیمارستان مرکزی نفت تهران در سال 96 گفت: «اعتباربخشی، سیستمی است که وزارت بهداشت برای ارزیابی بیمارستان ها در سطح کشور قرار داده و آیتم های یکسانی به عنوان سنجه برای این امر در نظر گرفته شده اند تا واحدهای بیمارستانی با وزنه مشخص و به صورت یکنواخت و یکسان مورد ارزیابی قرار گیرند

اعتبار بخشی 01  

اعتباربخشی، یک فرصت و تهدید است. فرصت از جهت شناخت نقاط ضعف مراکز درمانی و تهدید به لحاظ امتیاز اعتبار بخشی که می تواند در مسائل مرتبط با درآمدهای بیمارستان و فعالیت های غیردرمانی کاربرد داشته و مشکلات بعدی را به عنوان تهدیدی برای بیمارستان به دنبال داشته باشد.

 وی درباره چگونگی انجام روند ارزیابی و اعتباربخشی بیمارستان ها گفت: «رویکرد وزارت بهداشت به تدریج از رویکرد بازرسی فاصله گرفته و به سمت افزایش ارتقاء کیفیت خدمات به بیماران پیش رفته و به اولویت های بیماران برگشته است. چنین ممیزی از سال های گذشته در بیمارستان نفت تحت عنوان دفتر بهبود کیفیت و حاکمیت بالینی و ... در انواع مختلف اسامی ایزو داشته اند و چنین ارزیابی جدید نیست اما رویکرد سنجی یکسان با سنجه ها مشخص می شوند

اعتباربخشی 02  

دکتر علی شاه آبادی در ادامه گفت:«سومین دوره اعتبار بخشی وزارت بهداشت با حضور سه ارزیاب (دکتر صبوری از کرمان، خانم حمزه ای بیگدلی از کاشان، خانم حمیدی از تهران) از کانون ارزیابان وزارت بهداشت  از 19 تا 21 اردیبهشت 96 در بیمارستان فوق تخصصی مرکزی صنعت نفت تهران انجام شد.

ارزیابان در جلسه اختتامیه نظرات کلی خود را اعلام کرده و به نظر رضایتمندی نسبی از بیمارستان وجود داشت اما باید تا اعلام نتایج نهایی که در قالب امتیاز بیمارستان توسط وزارت بهداشت ابلاغ می شود، صبر کرد.

اعتبار بخشی 04

معاون بیمارستان فوق تخصصی مرکزی نفت تهران افزود:« واحد بهبود کیفیت به عنوان ناظر اصلی در امور انجام مرتبط با اعتبار بخشی و اعضای این سازمان بیمارستانی از پایین ترین تا بالاترین رده در طی سال گذشته سعی بر ارتقاء سطحی کیفیت بیمارستان داشته اما هر واحدی مشکلات خاص خود را داشته و برای آمادگی کامل نیازمند زمان هستیم. در پایان، بازخوردی که ارزیابان به صورت گزارش از وزارت بهداشت به بیمارستان ابلاغ می کنند، رهنمون ما در تدوین برنامه ها و استراتژی های بیمارستان در سال 96 خواهد بود. در ادامه باید گفت، که ما در تلاش برای رفع نواقص مطرح شده در بیمارستان خواهیم بود و امیدواریم که در این موضوع نیز موفق باشیم. »

اعتباربخشی 89

دکتر شاه آبادی، معاون بیمارستان فوق تخصصی مرکزی صنعت نفت تهران در پایان گفت:« از واحد روابط عمومی که زحمت اطلاع رسانی بیمارستان را متقبل شده اند، تشکر و قدردانی می کنم زیرا انتشار و اطلاع رسانی اخبار مایه انگیزه و تشویق کارکنان خواهد بود. اطلاع رسانی وظیفه مهمی است و اهمیت آن کمتر از انجام کار نیست. از تمامی همکارانم در بخش های مختلف نیز تشکر می کنم که در انجام هر چه بهتر روند اعتبار بخشی ما را یاری کردند و به نحو مقتضی از زحمات عزیزان تقدیر و تشکر به عمل خواهد آمد

اعتباربخشی88

۲ خرداد ۱۳۹۶ ۱۰:۰۶
تعداد بازدید : ۲,۴۸۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید