سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۳:۳۲
 

اخبار

به میزبانی بهداشت ودرمان صنعت نفت شمال کشور جلسه مدیران ارشد نفتی منطقه شمال برگزار شد

نتایج معاینات دوره ای کارکنان ، از ابعاد مختلف و وضعیت سلامتی کارکنان تحت پوشش در جلسه مدیران ارشد نفتی منطقه شمال با حضور رئیس بهداشت ودرمان نفت شمال کشور مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت شمال کشور ،دکتر بهزاد نوریان هدف از این بررسی را آشنایی با اهداف معاینات دوره ای عنوان کرد و گفت : در انجام معاینات دوره ای غربالگری سلامت عمومی ، غربالگری سلامت روان ، شناسایی و تایید بیماریهای شغلی ثبت و ارائه میشود.
وی اظهار داشت: معاینات شغلی به صورت دوره ای و معمولاً هر سال یکبار انجام می شود و از برنامه ها و اولویت ها برای تضمین سلامت و ایمنی کارکنان در محیط کار است .
رئیس بهداشت ودرمان نفت شمال کشور اظهار داشت : نتایج این بررسی نشان میدهد که رعایت اصول و الزامات اجرای دقیق معاینات دوره ای منجر به تشخیص زودهنگام بیماریهای شغلی و باعث پیشگیری از پیشرفت این بیماریها است.
دکتر نوریان عدم شناسایی به موقع بیماری ها را از عوامل افزایش هزینه های درمان ، غیبت از کار کارکنان و کاهش بهره وری نیروی انسانی عنوان کرد و گفت : معاینات دوره ای باعث حفظ و ارتقا بیشتر سلامت کارکنان و کمک به افزایش بهره وری خواهد شد.
وی با تاکید بر کنترل درمان و اهمیت خود مراقتبی  توسط بیمار بیان داشت : نقش پزشکی خانواده ، بهداشت خانواده ، دندانپزشکی و کلینیک های تخصصی بسیار مهم و تاثیر گذار در این روند می باشد.
دکتر نوریان  ادامه داد: با توجه به محیط های پر مخاطره واحدهای عملیاتی و حتی ستادی صنعت نفت، انجام معاینات شغلی تنها راه پیشگیری از بیماری ها و آسیب های شغلی محسوب می شود.
رییس بهداشت و درمان صنعت نفت شمال کشور  با بیان این که نیروی انسانی اصلی ترین سرمایه صنعت نفت است اضافه  کرد: حضور مدیران در برنامه های معاینات شغلی در ایجاد انگیزه و حضور بیش از پیش کارکنان در چنین برنامه هایی تاثیر بسزایی دارد و امیدواریم مدیران و روسا ضمن حضور به موقع خود برای انجام معاینات نسبت به ارجاع کارکنان زیر مجموعه به طب صنعتی، اهتمام ویژه ای داشته باشند .

شمالکشور
۱۰ آذر ۱۳۹۸ ۱۲:۱۶
تعداد بازدید : ۳۷,۱۲۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید