سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۸:۵۹

اخبار

آموزش مهارت های ده گانه زندگی در بیمارستان نفت تهران

چهارمین دوره از سلسله آموزش مهارت های ده گانه زندگی به کارکنان بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران در سالن کنفرانس بیمارستان صنعت نفت تهران برگزار شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت تهران،خانم دکترسروش روانشناس  بیمارستان نفت  تهران با  تاکید بر یادگیری این ده مهارت  گفت:  براساس  تعریف سازمان بهداشت جهانی هر فرد سالم و نرمال  باید این ده مهارت رفتاری را داشته باشد.
 این  مهارت ها شامل  مهارت تصمیم گیری، حل مسئله، توانایی تفکر خلاق، تفکر نقاد ، رابطه موثر ، توانایی برقراری  روابط بین فردی سازگارانه، توانایی آگاهی از خود، توانایی همدلی با دیگران، مقابله با هیجان ها  و مقابله با استرس ، خود آگاهی  است .
 دکتر سروش با بیان اینکه  تنها آموزش  تئوری  مباحث  کافی نیست و افراد باید پس از اینکه با این مهارت ها  آشنا شدند ، تمرین کنند  تا بتواننند در شرایط مختلف  زندگی ازاین مهارت ها استفاده کنند.
  وی با اشاره به اینکه هر فردی باید مسئولیت رفتارهای  خود را بپذیرد گفت:   اینکه فردی بگوید تو کاری کردی که من عصبانی شدم درست نیست و  حاکی از عدم توانایی این فرد در کنترل احساسات وی است.
وی خاطر نشان کرد: مهارت تفکر خلاق یکی  از مهارت هایی است که به همراه  تفکر نقاد موجب می شود  فرد یادگیری فعال داشته باشد  و به سمت تفکر واگرا گرایش داشته باشد و توانایی تصمیم گیری های بهتر را در زندگی پیدا کند.
 وی  افزود : یادگیری مهارت گوش دادن،  داشتن واگویه های  درونی مثبت  وپرهیز از تبدیل خشم به پرخاشگری از عواملی است که  تاثیر زیادی در  بهبود رفتار فرد و تعاملات وی دارد.
 لازم به یاد آوری است این  کلاس  آموزشی با همکاری  اداره آموزش و پژوهش  بهداشت و درمان صنعت نفت تهران  برگزار شده بود و حضور در آن برای کارکنان و مراجعین به بیمارستان نفت تهران  آزاد بود.

کلاس مهارت
کلاس مهارت
کلاس مهارت

۲۲ آبان ۱۳۹۸ ۱۷:۳۷
تعداد بازدید : ۱,۰۴۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید