سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۸:۱۰

اخبار

بیمارستان نفت تهران جایگاهی مطمئن برای بیماران قلبی

امروز 7 مهر ماه روز جهانی قلب است و ناراحتی های قلبی یکی از چالش های سلامتی افراد در بسیاری از کشورها از جمله کشور ما و همچنین مراجعین بیمارستان های صنعت نفت است. در این میان بیمارستان نفت تهران از بیمارستان هایی است که امکانات مناسبی برای بیماران قلبی فراهم کرده است و همزمان در کلینیک قلب و بخش های مختلف این بیمارستان از جمله داخلی قلب و جراحی قلب، و بخش های " سی سی یو" و .. روش های تشخیصی و درمانی غیر تهاجی و مداخلات درمانی تهاجی وجراحی های پیشرفته و عمل های قلب باز و استند گذاری و..انجام می شود که دراین گزارش به اختصار به فعالیت های این بخش ها اشاره می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری بهداشت و درمان نفت تهران ،  روزانه در کلینیک قلب 12 متخصص و فوق تخصص قلب  و سه فوق تخصص کلینیک آریتمی روزانه  بیماران را  ویزیت می کنند، قطعا پس از معاینه افراد باتوجه به شرایط  ونیاز جسمی و تشخیصی پزشک  اقداماتی چون ،  تست ورزش ، نوار قلب، اکومری،  سیتی آنژیو و... برای بیماران انجام می شود که خوشبختانه بسیاری از این موارد به روز هستند و نیازی به وقت قبلی نیست از جمله  انجام نوار قلب که  روزانه به طور متوسط 150 تا 200 مورد نوار قلب از بیماران گرفته می شود .
 همچنین  به طور متوسط   روزانه 170نفر به کلینک قلب بیمارستان نفت مراجعه می کنند . که علاوه بر این معاینات معمول  کلینیک قلب،  اقدامات  تخصصی چون اکومری نیز به بیماران ارائه می شود.
بخش سی تی آنژیو
سی تی آنژیو  یک  اقدام  تشخیصی است  وازاین طریق  انسداد عروق اصلی و فرعی  بررسی می شود و بیمارانی که برای اولین بار مراجعه می کنند  معمولا با  روش سی تی آنژیو  مورد بررسی  قرار می گیرند ، زیرا در این روش، ریسک تشخیص و معاینه صفر است .
دربخش سی تی آنژیو بیمارستان نفت تهران درهفته 60 بیمار سی تی آنژیو می شود و متخصصین قلب و کارشناس رادیو  لوژی در حین انجام سی تی در عروق بیمار با انسدادی مواجه  شوند که  زندگی و سلامتی  فرد را تهدید کند  بلافاصله با متخصص قلب در میان می گذارند تا کارهای درمانی لازم انجام شود.

 بخش آنژیو گرافی (کت لب)
 بخش آنژیو گرافی بخشی است  که اقدامات تشخیصی ودرمانی  در رابطه با قلب و عروق  در  کل رگ های  بدن انجام می شود.
 به اقدامات  تشخیصی  و تصویر برداری از قلب وعروق آنژیو گرافی و اقدام  درمانی  دراین بخش بگیرد آنژیو پلاستی است  که درمان  ضایعات  عروقی ودرمان اختلال  سیستم  هدایت قلبی را در بر می گیرد.  همچنین  تعبیه ژنراتورهای قلبی  مثل "آی سی دی " و " پیس میکر" های ضربان ساز  و استند گذاری  در این واحد برای بیماران انجام می شود و نقطه های  مولد  ضربانات  غیر طبیعی قلب  در افراد مبتلا نیز  غیر فعال می شود
 بخش سی سی یو
  در بخش سی سی یو  به بیماران قلبی که  نیاز به  مراقبت های  ویژه دارند  خدمات درمانی ارائه  می شود. اقدامات تخصصی  و فوق تخصصی قلبی برای بیمارانی که نارسایی و بیماری حاد قلبی دارند در اولویت است.
از همین رو وجود دستگاه های پیشرفته  مانیتور  وضعیت قلبی و  درمانی وهمچنین  پرسنل  مسوولیت پذیر  ودارای دانش به روز  و مسلط به محیط های  پرتنش  دربخش  سی سی یو ضروری است که خوشبختانه  سی سی یو یک و سی سی یو 2  بیمارستان نفت از هر دومورد برخوردارند وبه طور متوسط هر ماه 160 تا 180 بیمار  در بخش س"C.C.U1" و " C.C.U2 " بستری می شوند.
 دپارتمان جراحی قلب

 دپارتمان جراحی قلب  نیز یکی از بخش های مهم قلب بیمارستان نفت تهران است که  در هفته دو تا سه عمل قلبی  در آن صورت می گیرد.
 این بخش  شامل  اتاق  آمادگی قبل از عمل، اتاق عمل  و " بخش  مراقبت های بعد از عمل و بخش نیمه ویژه  بعد از جراحی تا ترخیص است.
 بخش جراحی قلب این بیمارستان به تجهیزات  پمپ قلب ، پمپ ریه ، پمپ آئورت ، بیهوشی ، ونتیلاتور، مانیتورینگ کامل و باتری قلب، پرفیوزر و... مجهز است .

بخش بازتوانی بیماران قلبی


 مرکز بازتوانی  قلبی از سال 88 راه اندازی شده است. بیمارانی  که متخصصین قلب به بخش بازتوانی قلبی معرفی می کنند با انجام برنامه های توانبخشی دراین بخش، حداکثر توان قلبی خود را بدست می آورند، همچنین از تشدید  وتجدید بیماری قلبی در  این بیماران جلوگیری می شود.

 در بخش بازتوانی قلبی 5 دستگاه توان بخشی شامل  تردمیل،آرم و بایک ( دوچرخه) وجود دارد. وضعیت جسمی بیماران کاملا مانیتور می شود و ضربان قلب، فشار خون و ریتم حین فعالیت و ورزش کنترل می شود. هر بیمار برای بهبود  شرایط جسمی بین 20 تا 30 جلسه  باید  به این مرکز مراجعه کند و ضمن رعایت  نکات تغذیه و دارویی ،ورزش های لازم را تحت نظر پزشک  وکارشناس انجام دهد. روزانه بین 15 تا 20 نفر به این واحد مراجعه می  کنند.

 

۷ مهر ۱۳۹۸ ۱۲:۴۷
تعداد بازدید : ۱,۴۹۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید